Maikel Hidding
Online Marketeer

Trek écht de aandacht van de consument met Channable

De hoeveelheid commerciële uitingen waar we op een dag mee geconfronteerd worden loopt in de honderden, de strijd om de aandacht van de consument is een ongoing process. Een contentstrategie gebaseerd op real time informatie en personalisatie helpt je om écht de aandacht te trekken van je doelgroep. Zeker als jouw advertentie naadloos aansluit bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep op exact het juiste moment. Maar hoe pas je je boodschap doorlopend aan op al die individuele (potentiële) klanten? Het slim inzetten van data door middel van Channable maakt dit mogelijk.

Channable & Search advertising

Met behulp van de Channable SEA tool ben je altijd aanwezig op relevante zoekwoorden, die direct gekoppeld zijn aan je actuele voorraad. Zo ben je als dealer dus precies op het juiste moment zichtbaar in de zoekresultaten, met auto’s die echt op dát moment beschikbaar zijn. Bovendien kun je op meer specifieke long-tail zoekwoorden adverteren. Zoals Opel Vivaro dubbele cabine diesel automaat metallic zwart uit 2017.

Efficiëntie op zijn best

Is een auto niet meer op voorraad? Dan wordt de zoekadvertentie automatisch niet meer vertoond. Is er een nieuw model beschikbaar? Dan wordt deze automatisch toegevoegd. Verandert de prijs? Dan wordt dit met behulp van de Channable tool direct aangepast, zonder dat je hiervoor handmatig (en dus tijdrovende) wijzigingen hoeft door te voeren. Bijkomend voordeel is dat we geen mediabudget besteden aan een zoekopdracht naar een auto die niet (meer) beschikbaar is. Zo kunnen we het beschikbare budget veel efficiënter inzetten.

Niet alleen gepersonaliseerd, maar ook up-to-date

Dit klinkt fantastisch en lijkt simpel, maar voor de automotive branche vormt dit een serieuze uitdaging. Want hoe kun je als autobedrijf relevant en gepersonaliseerd adverteren als je voorraad continu wijzigt van status en prijs? Hiervoor zet de Kraut jouw actuele voorraad om naar data. Zo wordt een statische campagne een slimme campagne, met een relevante en actuele boodschap voor de ontvanger. Degene die de zoekopdracht uitvoert, komt bovendien altijd direct naar de juiste landingspagina terecht. Zo sluit de content in je advertenties niet alleen aan op de content op je website, maar vindt de bezoeker ook direct wat hij zocht.

Klaar om aan de slag te gaan met Channable?

Ook slimmer adverteren? Stop dan met het besteden van onnodig veel uren aan het handmatig bijhouden van je voorraad. Maak je leven makkelijker en channel met the Kraut.

Maikel Hidding