Roel Gebbinck
Online Marketeer

Meet tot maar liefst 70% méér conversies met AdCalls

De klantreis rondom de aanschaf van een auto vindt grotendeels online plaats. Gedurende dit proces kun je door slim te monitoren, te rapporteren en te analyseren heel veel over het gedrag van je klanten leren. Veel automotive marketeers houden dan ook nauwgezet bij welke klanten, wanneer online converteren. En dat is heel goed. Maar om écht een compleet beeld te krijgen van het effect van je marketingactiviteiten, loont het om ook offline conversies te meten.

Er zijn nog altijd veel consumenten die telefonisch converteren. Zeker wanneer de order groot, complex of urgent is. PowerKraut en Adcalls werken al een hele tijd samen om klanten de mogelijkheid te bieden niet alleen hun online conversies te meten, maar ook leads die offline converteren. Op die manier kun je tot maar liefst 70% méér conversies meten. De moeite waard dus…

De impact van call tracking binnen de automotive

Door samen te werken met Adcalls kunnen we onze klanten nóg beter van dienst zijn op het gebied van leadgeneratie en conversie optimalisatie. Adcalls koppelt het zoek- en surfgedrag aan telefonische conversies. Zo weet je als klant wat de volledige resultaten van jouw marketingactiviteiten zijn. Hiermee kun jij je marketingbudget veel efficiënter inzetten én je rendement verhogen.

Wij hebben zelf onderzoek gedaan naar de impact van calltracking binnen de automotive branche. Van het totaal aantal behaalde leads vanuit Google Ads vanaf begin 2022 t/m 15 mei 2022, waren de telefonische leads verantwoordelijk voor maar liefst 58% van het totaal aantal conversies. De overige conversiemogelijkheden op de website zoals proefrit aanvragen, contactformulieren, werkplaats afspraken en taxatie aanvragen, zorgden voor 42% van de leads.

Met calltracking via Adcalls kunnen we op zoekwoord nauwkeurig zien welke term heeft geresulteerd in het bellen naar je bedrijf. Met het inzicht dat Adcalls ons geeft, kunnen we campagnes dus veel beter op effect en waarde schatten. Zo bleken enkele display campagnes vele malen waardevoller dan voorheen inzichtelijk was, aangezien deze consumenten belden in plaats van online converteerden.

Integreer call tracking in LEF

Veel organisaties binnen de automotive branche maken gebruik van LEF, een lead-management systeem voor snelle lead-kwalificatie en opvolging. In dit systeem komen leads vanuit verschillende verkeersbronnen centraal binnen. Met behulp van de integratie tussen AdCalls en LEF kun je inkomende oproepen verwerken als lead. Je verrijkt dus je data in LEF met je inkomende oproepen. De volgende data kun je verwerken in LEF:

  • Het id van de oproep
  • De afzender van de oproep
  • Datum en tijdstip van de oproep
  • Duratie van de oproep
  • Op welke locatie de oproep binnen is gekomen
  • Laatst bezochte pagina voordat de oproep plaatsvond
  • De verwijzende verkeersbron
  • Of de oproep beantwoord/gemist is
  • De beoordeling van de oproep

Zo werkt LEF
LEF zorgt ervoor dat alle leads automatisch gekwalificeerd worden met de juiste deadline, doelstellingen en belscript. Daarnaast komt de lead altijd bij de juiste persoon terecht. Per lead krijg je inzichtelijk waar deze vandaan komt en welke acties er ondernomen zijn om de lead op te volgen. Door alle leads centraal op te volgen, krijg je inzicht in het conversieratio per verkeersbron.

Kwalificeren van een oproep

Vooral het onderwerp ‘kwalificeren van je oproep’ is in de huidige en toekomstige online marketing van groot belang. Op het moment dat een verkoper bij de dealer de waarde van een telefoongesprek kwalificeert, zijn wij in staat om deze waarde middels Adcalls terug te leveren als input aan Google. Google Ads is de laatste jaren sterk ontwikkeld in automatische biedstrategieën. Het aanleveren van input en data richting deze biedstrategieën zorgt voor een sterke prestatieverbetering! Om dit kwalificeren van je oproep mogelijk te maken heeft Adcalls verschillende implementatiemogelijkheden, hierover gaan we graag met je in gesprek!

Bron: Adcalls.com

Maak kennis met Adcalls

Wil je weten wat deze samenwerking jou kan opleveren? We starten graag een proefperiode met je op. Na deze periode kijken we naar de behaalde resultaten en bepalen we samen een vervolgstrategie.

Roel Gebbinck