Online automotive zoektrends 2021

Het analyseren van online zoekgedrag leert ons veel over de interesses en intenties van onze klant. Zoekgedrag is dan ook een waardevolle graadmeter voor wat we de komende periode kunnen verwachten. Het helpt je om je online kanalen af te stemmen op de behoeftes van je doelgroep en om de juiste informatie op het juiste moment te kunnen aanbieden. Volop reden dus, om het zoekgedrag rondom belangrijke automotive termen in kaart te brengen en met je te delen!

Online automotive zoektrends 2021

Ken het zoekgedrag van je klanten als automotive marketeer

2021 begon zoals we hem ook eindigden, met gesloten showrooms. In de eerste maanden van het jaar werden alleen bezoeken die te maken hadden met aftersales toegestaan. Vanaf 3 maart waren klanten, weliswaar op afspraak, weer welkom en met ingang van 28 april kon men de showrooms weer vrij bezoeken. Voorlopig… Want op 19 december gingen we wederom in lockdown en moesten de deuren opnieuw dicht. Wat doet dit alles met het online zoekgedrag van de consument? Wat valt op? Maar vooral, wat kunnen we hiervan leren?

De meest opvallende online zoektrends van 2021

Wij hebben je, om het jaar goed te beginnen, alvast een hoop werk bespaard. We maakten een analyse van de Google search data over het jaar 2021. De uitkomsten hiervan hebben we vervolgens voor je samengevat in een super waardevolle infographic. Dit wil je als automotive marketeer écht niet missen! Download hieronder de infographic en lees de meest opvallende online automotive zoektrends.

Hier komt het blogs