Thomas Visser
Manager Innovatie en Strategie

Maak je data strategie toekomstproof

Hoe meer je weet over je doelgroep, hoe effectiever je marketingstrategie. Voor online marketeers is data dan ook onmisbaar. Tot nu toe hebben we op externe partijen zoals Facebook en Google geleund voor het verzamelen van data. Maar de manier waarop we data verzamelen, is met het verdwijnen van de third-party cookie definitief verandert.

Het verzamelen en optimaliseren van klantgegevens.

De privacy van je websitebezoeker heeft meer prioriteit dan ooit tevoren. En terecht. Daar heb je als online marketeer gewoon rekening mee te houden. Ondanks dat we niets liever willen dan zo veel mogelijk informatie over onze klant te achterhalen, zodat we de customer journey (blijven) begrijpen. We moeten zélf voor onze data gaan zorgen én zelf in gesprek met onze doelgroep. Hoog tijd dus om je focus te verschuiven naar een first-party data strategie.

Gelukkig beschikken wij over een flinke dosis durf, data en denkkracht. Voor de Kraut komen deze ontwikkelingen niet bepaald uit de lucht vallen. Wij investeren al jaren in het toekomstproof maken van data strategieën. Lees er alles over in deze denkkracht. Vul het onderstaande formulier in en ontvang de denkkracht in jouw mailbox.

Hier komt het blogs