(Her)Positionering in zes stappen voor autoretailers

Het dealerlandschap is aan grote veranderingen onderhevig. Belangrijke aanleidingen hiervoor zijn schaalvergroting en de introductie van het agency model. Dit heeft grote gevolgen voor veel bedrijven die al sinds jaar en dag een begrip zijn als merkdealer. Zo ook voor Opel-dealer Liewes Roden.

(Her)Positionering in zes stappen voor autoretailers

Op weg naar je eigen (nieuwe) merk

Al sinds 1967 staat het Drentse Liewes Roden bekend als zeer succesvol Opel-dealer. Maar met ingang van 2023 mogen zij zich, in verband met de nieuwe koers van Stellantis, geen Opel-dealer meer noemen. Dat was op z’n zachtst gezegd even slikken. Ze besloten zichzelf echter opnieuw uit te vinden en verder te gaan als universeel autobedrijf. Ze voerden het Carselexy-occasionlabel van groothandelaar VDS Automotive in en sloten ze zich aan bij Bosch Car Service. Daarnaast namen ze Autobedrijf H. van Bergen in Roden over. Tijd voor herpositionering dus.

Tijd voor (her)positionering

Er verandert veel, maar ook zonder Opel is Liewes Roden een sterk merk met historie en karakter. Ze besloten dat het tijd was zichzelf opnieuw te positioneren in de markt. Een herpositioneringstraject dat samen met PowerKraut werd opgepakt. Kwaliteit, service en aandacht vormen de basis van Liewes Roden. Vanuit die kernwaarden hebben we dan ook gebouwd aan een nieuwe merkidentiteit en bijbehorende huisstijl. Onder andere de (online) showroom heeft een volledige make-over gehad en social media kanalen zijn nieuw leven ingeblazen. Benieuwd hoe dit alles tot stand is gekomen? Lees het hier

Een andere koers, een nieuwe identiteit

Wij zijn er voor autoretailers met ambitie. Meer weten over dit onderwerp? Download onze Denkkracht en lees hoe we in zes stappen jouw merk (her)positioneren.

Hier komt het blogs