Dealertalk

Afgelopen week mochten de deuren van de showrooms weer (op afspraak) worden geopend! Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie zijn we in gesprek gegaan met een aantal klanten. We spraken hen via een online call over hun voorbereidingen en visie op de (online) Automotive toekomst. Deze gesprekken zijn samengevat in inspirerende Dealertalk video’s, bekijk ze hieronder!

Dealertalk

Glimmende auto’s en blijvende proefritten

Volgens Hendrik Liewes was de hele showroom toe aan een grote schoonmaak, de auto’s moesten weer glimmend in de showroom staan en de prijsbordjes hadden een update nodig. We vroegen ook welke marketingactiviteiten zullen blijven na de heropening en intelligente lockdown. Éen ding was duidelijk: een proefrit aan huis is hoogstwaarschijnlijk een blijvende service. Dominique Koelewijn vertelde dat Van Poelgeest de mogelijkheid biedt om een auto een aantal dagen te proberen: 

“Mensen mogen een auto een aantal dagen proberen, op hun oprit parkeren en een nachtje laten staan. Dat je gevoel krijgt bij een auto. Je merkt dat mensen dat als prettig ervaren en het echt een toevoeging op onze bestaande service is”.

Online oriëntatie

Door de pandemie zijn de ontwikkelingen op gebied van online dienstverlening versneld. Men is steeds meer online georiënteerd, dit merkten onze klanten ook:

“De verschuiving naar online is versneld met de pandemie. We krijgen aanvragen van mensen die voorheen op de traditionele manier naar ons toekwamen en die nu online een aanvraag doen voor een offerte. En er is op dit moment geen andere manier mogelijk, maar klanten wennen er zo wel aan. Dit geldt ook voor online kopen van auto’s.” aldus Hendrik Liewes.

“We hebben de afgelopen periode veel meer online gedaan dan dat we normaal gesproken zouden doen. We laten een DM nu even achterwege Je ziet dat ook vanuit de organisatie veel meer de focus op online ligt, waar je voorheen alleen als Marketing afdeling online georiënteerd was, zie je dat andere afdelingen zich daar nu bij aansluiten.” aldus Alwin Langevelde

“Tijden veranderen en online is veel belangrijker aan het worden in de communicatie van verkopers. Klanten komen online binnen en die moet je daar gaan bedienen in eerste instantie”  aldus Dominique Koelewijn

Dealertalk – Van Poelgeest

Dealertalk – Louwman Dealer Group

Dealertalk – Liewes Roden

Hier komt het blogs