Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk

Autobedrijf Nieuwendijk bestaat maar liefst 40 jaar en dat moet gevierd worden. Samen hebben we hiervoor een feestelijke campagne opgezet.

Wij vieren feest met Autobedrijf Nieuwendijk

Nieuwendijk kijkt vooruit

Naast dat we naar het verleden kijken, kijken we ook naar de toekomst. We vroegen de consument: Hoe ziet autorijden er over 40 jaar uit? Gekoppeld aan een winactie, waarbij je 1 jaar lang TWINGO Electric rijden kunt winnen. Ter promotie zijn de volgende middelen ingezet:Een actiepagina met winactie

⚡ Een feestelijk thema voor de website

⚡ 7 unieke video’s

⚡ E-mail naar klanten

⚡ Huis-aan-huis en Direct Mail

⚡ Social Media Campagne

⚡ Google Display Campagne

⚡ Google Ads en Google MyBusiness

Enkele van deze middelen lichten we graag even toe!

Campagne en winpagina

Voor de website van Nieuwendijk is een maatwerk campagnebeeld opgemaakt. Een creatief proces met feestelijk eindresultaat, waarin het verleden, heden en toekomst samenkomen. Op de website van Nieuwendijk is het jubileum niet te missen! Op de winactie is een interactieve historische tijdlijn te bekijken, telt een real-time countdown af tot bekendmaking van de winnaars, kan je in een video bekijken hoe de medewerkers van Nieuwendijk denken over de toekomst van autorijden en is natuurlijk de prijsvraag in te vullen.

7 Unieke video’s

In 6 korte video’s komen de medewerkers van Nieuwendijk zelf aan het woord. We vroegen ook hen: Hoe denk jij dat autorijden er over 40 jaar uitziet? De 7e video bundelt deze antwoorden en eindigt met dezelfde vraag aan de kijkers. De medewerkers, die mede onderdeel zijn van het 40jarige succes, krijgen hierdoor een prominente rol in de campagne. 

Het leverde een ontzettend leuke draaimiddag op bij Nieuwendijk Aalsmeer, waarbij 6 medewerkers voor de camera hun idee bij autorijden in de toekomst konden delen. Best even spannend, maar met een ontzettend leuk resultaat.

E-mail naar klanten

Met een e-mail nodigen we eigen klanten uit om mee te doen aan de winactie. Een mooie manier om Nieuwendijk op leuke wijze weer onder de aandacht te brengen, met daarbij de jubileumacties. 

Social Media campagne

De medewerkers van Nieuwendijk worden door veel mensen gezien! De video’s

Google Display campagnes

Een speciaal gemaakte videoadvertentie wordt in het Google Display Netwerk gepromoot aan 2 doelgroepen:
1. Een costum made intentiedoelgroep, waarin we mensen bereiken die zich in het oriëntatieproces bevinden voor een nieuwe Renault of Dacia. Deze doelgroep stellen we samen o.b.v. relevante zoektermen en bezochte websites.
2. Remarketing: iedereen die de website van Nieuwendijk en de nieuwe actiepagina bezocht heeft, wordt getarged met een responsieve displaycampagne. Hierin vertonen we de video met een actiematige tekst, waarin we de kijker uitnodigen om de jubileum winactie te bekijken.

Google Ads en Google MyBusiness

Aan de bestaande campagnes van Autobedrijf Nieuwendijk hebben we campagne-extensies toegevoegd, welke doorlinken naar de winactie pagina. Hierin werken we o.a. met een countdown en vertonen we de aanleiding: het 40-jarig jubileum. In Google My Business hebben we een event toegevoegd, waardoor de campagne ook via deze organische route onder de aandacht wordt gebracht.

Rapportage en Optimalisatie

Gedurende de campagneperiode reserveren we altijd extra tijd om de campagne te monitoren en optimaliseren waar mogelijk. Dit kan inhouden dat we schuiven in doelgroepen, met klikbudgetten of campagneteksten aanpassen.

Resultaten tot nu toe
In de eerste week na livegang deden al honderden deelnemers mee met de winactie! We zien de meest creatieve reacties langskomen, van vliegende auto’s, zonne-energie en voertuigen die met een app zelf voor komen rijden. Een campagne met hoge fun factor én ontzettend veel interactie dus!

Hier komt het case showcase block