CASE
Volvo Buitenweg kiest voor een toekomstbestendige website
De website van Volvo Buitenweg functioneerde jarenlang goed, maar veranderende digitale behoeften brachten uitdagingen met zich mee. Het beperkte CMS en afhankelijkheid van de webbouwer beperkten hun flexibiliteit, vooral op het gebied van SEO en snelheid. Om meer controle te krijgen en de digitale ervaring te verbeteren, werkten ze samen met de Kraut aan een moderne en meer gebruiksvriendelijke website. Het resultaat: een aanzienlijke stijging in bezoekers én online leads.
Websites
Een langdurige en effectieve online aanwezigheid
In nauwe samenwerking hebben we een op maat gemaakte website ontwikkeld met PowerKraut Blocks, volledig afgestemd op de specifieke behoeften van Volvo Buitenweg. De keuze voor PowerKraut Blocks was logisch vanwege meerdere redenen. Ten eerste zocht Buitenweg een techniek die met de tijd mee evolueert. Daarnaast wilde zij een grote mate van onafhankelijkheid van de webbouwer, wat mogelijk is door de vrijheid die het CMS biedt. Een andere belangrijke factor was de goede mix tussen maatwerk en kant-en-klare producten; slechts enkele maatwerk-elementen zijn nodig om de eigen huisstijl door te voeren. Buitenweg hechtte ook veel waarde aan de mogelijkheid om de voorraad dynamisch te beheren waar zij dat wenste. Technische SEO en responsive functionaliteiten moesten op orde zijn en flexibiliteit in het CMS was een vereiste. Tot slot waren geoptimaliseerde leadgeneratietools een belangrijk punt van overweging.
Over Volvo Buitenweg
Volvo Buitenweg biedt een breed scala aan diensten en voertuigen. Zij werken volgens het Volvo Personal Service principe, waarbij klanten direct contact hebben met de technicus die aan hun auto werkt.


“Bij PowerKraut zijn we aangesloten bij een partij die blijft vernieuwen. Hierdoor kunnen we blijven inspelen op ontwikkelingen binnen de branche. De mogelijkheden van PowerKraut Blocks zijn eindeloos. Wij hebben een prachtige dealerwebsite neer kunnen zetten en serieuze stappen kunnen maken in de toename van online leads. Hiermee hebben wij onze online ambities waar kunnen maken. De samenwerking hebben wij als professioneel ervaren.”

Myron van Ruijven – Marketing Manager, Volvo Buitenweg Groep
Meetbare resultaten van een toekomstbestendige website
Sinds de lancering van de nieuwe website op 1 december 2023 zijn er aanzienlijke verbeteringen opgemerkt in de online prestaties van Volvo Buitenweg. Dit blijkt onder andere uit de sterke toename in het gebruik van het inruilvoorstel (formulier) en de taxatiemodule. Het gebruik van deze module is met 353% gestegen ten opzichte van de periode vóór de livegang van de website.

Reach out to the Kraut
De mobiliteitssector is voortdurend in beweging. Nieuwe technologieën, veranderende klantbehoeften en toenemende concurrentie maken het noodzakelijk dat jouw online showroom regelmatig een update krijgt. Zorg ervoor dat je website niet binnen vijf jaar alweer aan vervanging toe is. Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden voor een toekomstbestendige website.