Unlock Your Lockdown Deals bij Janssen van Kouwen

In het begin van de lockdown ervaarden veel dealers het als een uitdaging om onder de aandacht te blijven van zijn doelgroep. Janssen van Kouwen, één van de 24 Opel-dealers in Nederland, besloot dit echter te zien als een kans! Zij wilden ondanks de lockdown online zichtbaar blijven en kwamen daarom met de Unlock Your Lockdown Deals. Een actie gericht op het genereren van zichtbaarheid en het online verkopen van auto’s. 

Unlock Your Lockdown Deals bij Janssen van Kouwen

Knallen met de nieuwe identiteit van Opel

Voordat de designers van PowerKraut aan de slag konden met het beeldmerk voor deze campagne, doken ze in de nieuwe identiteit van Opel. Want eigenlijk alles aan de look and feel van Opel is vernieuwd! Een nieuw logo, nieuwe huisstijl kleuren en een geheel nieuwe boodschap. Maar één ding was meteen duidelijk: het beeldmerk moest knallen! Helemaal in lijn met de nieuwe stijl van Opel, want daar kan je niet meer omheen. 

Janssen van Kouwen weer in de picture

Om zoveel mogelijk zichtbaarheid te genereren voor de Unlock Your Lockdown Deals zijn de volgende middelen ingezet:

⚡ Actiepagina  ⚡ Taxatie eDM  ⚡ Google Display ⚡ Facebook Lead Ad ⚡ Instagram Stories 

De middelen zijn allemaal breed ingestoken op een doelgroep met interesse in het merk Opel, in combinatie met het rayon waarin Janssen van Kouwen in opereert. Op deze manier komt de aantrekkelijke deal bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terecht. En wát voor een deal:

⚡ Tot € 7.000 korting 

⚡  Binnen een dag rijden 

⚡  Levering aan huis 

Een inspiratie voor andere Opel-dealers

Janssen van Kouwen zette een gedurfde actie in tijdens de lockdown, maar met resultaat! De Unlock Your Lockdown Deals heeft bijna 250.000 weergaven behaald in een relatief korte looptijd. Via social media advertising zijn offertes aangevraagd en naar aanleiding van de eDM zijn er inmiddels zelfs al auto’s online verkocht.

Deze campagne is niet alleen opgevallen bij de doelgroep, maar ook bij andere Opel-dealers. Na vele positieve reacties druppelen de aanvragen om deze campagne ook door te vertalen naar andere Open-dealers gestaag bij ons binnen. Een mooier compliment kunnen we niet krijgen!

Powered by Dianne

Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het case showcase block