
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Swap your MINI
In samenwerking met #TeamMINIAmsterdam hebben we MINI-rijders een wel héél aantrekkelijk inruilaanbod gedaan. MINI Amsterdam heeft veel zorg besteed aan het samenstellen van een relevante klantendatabase voor deze unieke Swap your MINI actie 🔄. Personalisatie en aandacht waren hierbij het uitgangspunt.

Gepersonaliseerd aanbod
Afhankelijk van iemands huidige MINI, ontving de MINI-rijder een aanbod met daarin de volgende gepersonaliseerde informatie:
⚡ Model- en uitvoering
⚡ Inruilwaarde en overstap
⚡ Maandbedrag voor financiering
De kracht van marketing en sales werden optimaal gebundeld in de voorbereiding. MINI-rijders ontvingen een luxe Direct Mail op de deurmat. Enkele dagen later werd dit opgevolgd door een e-mail in stijl van MINI Amsterdam: stijlvol met een informele knipoog naar Amsterdam. De mailings werden in batches verzonden, zodat het salesteam de tijd en mogelijkheid had voor persoonlijke, telefonische opvolging. Én met succes: er zijn veel orders getekend en waardevolle telefoongesprekken gevoerd. De persoonlijke aanpak en zorgvuldige uitwerking zorgden ervoor dat de klant zich speciaal voelde. Ook rijders die aangaven op korte termijn geen overstap zullen maken naar een nieuwe MINI, waren enthousiast.
Uiteraard werd de campagne ook op Social Media ondersteund, waarbij de klantlijst als doelgroep werd ingeladen. De kracht van herhaling heeft de campagne op deze manier absoluut versterkt.
Succes met persoonlijke aandacht
⚡ Een goed begin is het halve werk! Er is in samenwerking met MINI Amsterdam veel aandacht besteed aan een zorgvuldige inrichting van de campagne. Aan alles is gedacht, de landingspagina werd volledig in het Swap your MINI thema gekleurd, op Social Media werd de campagne versterkt met een leuke animatie en het persoonlijke aanbod werd in samenwerking met het MINI Amsterdam salesteam tot in perfectie gepersonaliseerd.
⚡ Door de persoonlijke aanpak hebben de verkopers hele positieve reacties gekregen aan de telefoon, ook van MINI-rijders die niet op korte termijn gaan overstappen. Welk compliment is nou mooier dan een klant die zegt zich speciaal te voelen door deze aanpak?
⚡ Door verzending in batches was er de mogelijkheid om de resultaten tussentijds te controleren en had #TeamMINIAmsterdam alle tijd voor de opvolging

Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
