
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Stil de tijd met Maas Autogroep
Een tekort aan microchips heeft al lange tijd grote invloed op de autoproductie. En hoewel het dieptepunt achter de rug lijkt, is de verwachting dat de tekorten nog wel even zullen aanhouden. Er worden wereldwijd honderdduizenden minder auto’s geproduceerd, of ze worden wel gemaakt maar staan vervolgens te wachten op ontbrekende onderdelen. Vrijwel alle autofabrikanten, uitzonderingen daargelaten, hebben te maken met grote leveringsachterstanden en autoretailers met oplopende wachttijden voor hun klanten.

Wachtverzachter
Wachten duurt lang. Soms zelfs heel lang. Maas Autogroep besloot daarom dat het tijd was om haar klanten tegemoet te komen. Daarom bedachten we samen een campagne gebaseerd op het ‘Wachtverzachter’ concept. Hiermee ‘verzacht’ je letterlijk de pijn, wanneer het wachten (veel) langer duurt dan waar de consument normaal gesproken op mag rekenen. Met Stil de tijd, totdat u in uw nieuwe auto rijdt, laat Maas Autogroep hun klanten profiteren van een gunstige inruilwaarde in combinatie met het bieden van extra service.
In een marktsituatie met weinig voorraad en lange levertijden, is het van belang om prospects over te halen ondanks alles toch nu over te gaan tot de aankoop van een nieuwe auto. En dan is het belangrijk om de gunfactor te krijgen, zodat ze deze aankoop bij Maas Autogroep doen. Geïnspireerd door Picnic zijn we in samenwerking met PowerKraut daarom tot deze campagne gekomen, waarbij we onze klanten tegemoet willen komen voor de lange levertijden.
Linda de Jong, Medewerker Marketing & Communicatie bij Maas Autogroep
Krassen maar
Maas Autogroep biedt de klant de huidige inruilwaarde voor zijn auto, ondanks dat er in afwachting van de nieuwe auto voorlopig nog in gereden zal worden. Dit kan flink schelen in de portemonnee. Zeker wanneer de levering van de nieuwe auto nog wel even zal duren. Bovendien maakt men door elke week een vakje open te ‘krassen’ op een adventskalender, kans op een aantal fijne extra’s zoals een accessoirepakket, een wintercheck of extra korting op de inruilwaarde. De adventskalender is te vinden op een speciaal voor deze campagne ontwikkelde actiepagina, waar de klant toegang tot krijgt middels een gepersonaliseerde e-mail.
Twee-fasen-strategie
We communiceren via verschillende kanalen met de doelgroep van Maas Autogroep over deze campagne. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, Google Display en Ads en e-mail. Hierin hanteren we een twee-fasen-strategie: zichtbaarheid en conversies. De eerste fase houdt in dat iedereen die binnen het rayon van de dealer door middel van zijn zoekgedrag affiniteit toont met de merken Volkswagen, SEAT, Audi of SKODA, getarget zal worden. In de daaropvolgende fase worden recente bezoekers van de website van Maas Autogroep, of personen die na fase 1 nog niet hebben geconverteerd, opnieuw benaderd. De ervaring leert dat met name fase 2 veel conversies oplevert vanwege de kracht van herhaling en de al eerder getoonde interesse door de doelgroep. De campagne loopt nog tot het einde van dit jaar. Zodra het mogelijk is, delen we graag de resultaten van de Stil de tijd-campagne met jullie.
De Kraut denkt graag met je mee
Het chiptekort kunnen we helaas niet oplossen. Wat we wél kunnen doen is op een creatieve en pro-actieve manier onze klanten van dienst zijn. Mocht je ook je wachtende klant tegemoet willen komen, of potentiële klanten net even dat zetje in de goede richting willen geven? De Kraut denkt graag met je mee! Neem contact met ons op en daag ons uit.
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
