
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Serious Business bij Wensink Ford
Het nieuwste paradepaardje van Ford heeft een succesvolle introductie in Nederland achter de rug. We zien ze steeds vaker geruisloos op de weg. Met dit elektrische powermodel kun je overal verschijnen, vanwege zijn uitstraling, actieradius en rijke uitrusting.

Extra lading aan het beeldmerk
De elektrische voorraad is schaars en Wensink besloot het momentum van de introductie te combineren met een aantrekkelijk aanbod. De zakelijke doelgroep wordt aangesproken met de campagne Serious Business. Dit elektrische model krijgt letterlijk een elektrische lading door de bliksemschicht. Door hier subtiel de vorm van het Mustang logo in te verwerken wordt het merk Mustang nog net even iets meer in het hoofd van de doelgroep achtergelaten. Dit beeldmerk leende zich uitstekend voor video, aangezien een bliksem bijvoorbeeld in een tijdlijn direct ook de aandacht trekt. Benieuwd hoe het campagnebeeld tot stand is gekomen? Bekijk het hieronder.
Beleef de experience
Om deze scherpe actie onder de aandacht te brengen, is gekozen om een Facebook en Instagram Instant Experience advertentie in te zetten. Hiermee ervaart de doelgroep de advertentie op zijn of haar volledige scherm, wanneer de advertentie wordt geopend op een mobiele apparaat. Het voordeel van een Instant Experience is dat er veel en diverse inhoud wordt toegevoegd aan één advertentie. Wensink Ford neemt zijn zakelijke doelgroep mee in de voordelen van de Mustang Mach-E, waarbij de doelgroep de Mustang Mach-E kan ontdekken en als ze geïnteresseerd zijn een offerte kunnen aanvragen of proefrit in kunnen plannen.
Naast de diversiteit van de content in een Instant Experience is dit advertentietype interessant doordat we de interactie van de doelgroep monitoren en kunnen opslaan in een advertentiegroep. Zo is te meten hoeveel content gemiddeld bekeken wordt en hoeveel interactie er met de advertentie is. Ook is de interactie doelgroep op later moment te retargeten.
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
