Actie- en modellenpagina Kia Nederland

Begin dit jaar heeft Kia een rebranding gehad, waarin ze niet alleen het logo hebben aangepast, maar ook hun gehele corporate identity. Mede vanwege deze verandering waren ook hun actiepagina en achterliggende model pagina’s toe aan een nieuwe look. Ons team van specialisten is in opdracht van Kia Nederland en DealerDesk aan de slag gegaan met het creëren van een nieuw design.

Actie- en modellenpagina Kia Nederland

De belangrijkste uitgangspunten

Na een aantal brainstormsessies werden de belangrijkste uitgangspunten voor de pagina’s bepaald; 

  • Mobile first 
  • In lijn met de nieuwe huisstijl 
  • Voor iedere type koper dient informatie vindbaar te zijn
  • Herkenbare / moderne lay-out 
  • Zakelijk acties integreren  
  • Conversiegericht

Actie

Nadat de uitgangspunten waren bepaald zetten we onze power in. De actiepagina’s kregen vorm. Zo heb je een totaaloverzicht met alle Kia-modellen en het bijbehorende voordeel. Daarbij zie je in een overzicht direct de vanafprijs, private lease bedrag en de financieringsacties. Zo zie je direct welke aanschaf vorm het beste bij je past. 

Tevens zijn op deze pagina categorieën toegevoegd. Dus ben je op zoek naar stadsauto of (plug-in) hybride? Dan weet je met een druk op de knop welke auto geschikt is voor jou. Handig hè?

Modelpagina

Op de modelpagina kom je alles te weten over je favoriete Kia-model. In een oogopslag zie je de uitvoeringen van het model en kun je direct een offerte of proefrit aanvragen. Deze pagina is meer gestuurd op conversies. Zo biedt de modelpagina ook een mogelijkheid om je huidige auto te taxeren waarna de bezoeker een persoonlijk inruilvoorstel ontvangt.

Snel resultaten geboekt door kennis

“Wij hebben gekozen voor marketing automation, omdat we onze berichten zonder te overdrijven willen personaliseren. Het doel is om relevant te zijn voor onze klanten en extra waarde toe te voegen. Tijdens de implementatie en inrichting hiervan hebben wij gretig gebruik gemaakt van de kennis binnen PowerKraut. Hierdoor hebben we snel resultaten geboekt. De issues werden vakkundig verholpen door de specialisten”.

Jan-Willem Lamers

Teamleider Marketing bij a-point

Powered by Dianne

Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het case showcase block