CASE

Henk Pen is dé plek waar je moet zijn voor producten en diensten op het gebied van campers en caravans. In hun showroom in Haaksbergen, maar sinds kort óók online. De Kraut bouwde namelijk een geheel nieuwe website voorzien van slimme tools, die het voor de klanten van Henk Pen makkelijker dan ooit maakt om goed voorbereid op reis te gaan.

De website als communicatiemiddel

Ted Lammers, Marketing Manager bij Henk Pen: ‘We waren echt toe aan een nieuwe website. Onze oude site was met name gericht op het eenzijdig zenden van informatie, terwijl we onze website juist willen benutten als communicatiemiddel. Het fundament waaruit we het merk Henk Pen verder kunnen uitbouwen. Door het plaatsen van de juiste content en het toepassen van slimme tools, kunnen we onze klanten nóg beter bedienen. Zo kunnen ze nu eenvoudig zelf afspraken inplannen en taxaties aanvragen. Er is veel meer interactie mogelijk en daar zijn wij, en onze klanten natuurlijk, erg blij mee.”

Henk Pen is een servicegerichte en toonaangevende specialist in de recreatiebranche en voorziet in alle middelen die een ‘camperaar’ of ‘caravanner’ nodig heeft om de ultieme vrijheid van kamperen te beleven. Henk Pen biedt een grote verscheidenheid aan unieke, innovatieve, hoogwaardige producten en diensten op het gebied van campers & caravans.

Sterke behoefte om klanten beter te faciliteren

Ted: ”Ik geloof dat je eigen unieke identiteit het uitgangspunt moet zijn in alles wat je als bedrijf doet. Jezelf onderscheiden door wie je bent en waar je voor staat, want dat is het enige dat je bedrijf authentiek maakt. Al het andere is te kopiëren. We geloven in onze kracht, zonder te vergeten dat doorontwikkelen van cruciaal belang is. Daar is de langetermijnvisie van Henk Pen dan ook op gebaseerd. Vanuit een sterke behoefte om onze klanten beter te faciliteren, willen we de digitale koploper worden in onze branche. Daarom past PowerKraut ook zo goed bij ons. Ze snappen hoe ze onze wensen moeten doorvertalen naar de website én (heel belangrijk) hoe ze dit ons in ‘menselijke’ in plaats van ‘developers’ taal moeten uitleggen.”

Online nét even wat meer handigheidjes

Ted: “De customer journey begint bijna altijd online, in plaats van in de fysieke showroom. We willen daarom dat de Henk Pen beleving online net zo representatief is als die in onze offline showroom. Beiden zijn dan ook een afspiegeling van hoe wij zijn, alleen online bieden we inmiddels nét even wat meer handigheidjes dan offline. Overigens maken onze adviseurs in Haaksbergen dat uiteraard ruimschoots goed!”

What’s next

Ted: “Waarom het klikt met PowerKraut? Ik denk omdat we beiden niet bang zijn om te innoveren en voorop durven lopen. What’s next? E-commerce! De techniek is er klaar voor. We zijn momenteel volop aan het testen en de content aan het vullen. Om zoals gezegd digitale koploper te worden, gaan we binnenkort beginnen met het online aanbieden van maatwerk accessoires voor in caravan en campers. Onze klanten kunnen producten online kopen en wij bouwen het in op een door de klant zelf gekozen moment.”

marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup