Vincenzo - de Kraut

Vincenzo Meijer
Projectmanager

PowerKraut tilt de online zichtbaarheid van Euromobil naar een hoger niveau

Euromobil Nederland, de overkoepelende verhuurorganisatie van Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, Audi, SEAT en ŠKODA-dealers, heeft een uitgebreide verhuurvloot en een landelijk dekkend netwerk. Hoewel ze al slim inspelen op trends in de mobiliteitsbranche en flexibele maatwerkmogelijkheden bieden, ontbrak het hen aan online zichtbaarheid. Gelukkig heeft Euromobil de hulp ingeschakeld van PowerKraut om dit aan te pakken.

Het fundament voor een langdurige samenwerking

PowerKraut heeft in nauwe samenwerking met Euromobil een gedetailleerd jaarplan opgesteld. Dit plan omvat duidelijke langetermijndoelstellingen, kansen en thema’s, evenals een concreet toegewezen marketingbudget. Op basis van dit plan zijn tactische kwartaalplannen ontwikkeld voor online marketing. Deze plannen vormen de solide basis voor een succesvolle samenwerking op het gebied van performancemarketing. Bovendien omvat de samenwerking een effectieve contentkalender en een gezamenlijke backlog, waarbij alle disciplines nauw samenwerken.

Dianne van der Veen – Marketing & Communicatie Adviseur @ PowerKraut, benadrukt het belang van de kwartaalplannen en de impact ervan op de langetermijndoelen van Euromobil: “Het gezamenlijk opstellen en uitvoeren van de kwartaalplannen heeft als groot voordeel dat het je dwingt om je te richten op je doelen en duidelijke keuzes te maken. Dit proces heeft invloed op de bedrijfsprocessen op de lange termijn en fungeert als het fundament voor een langdurige samenwerking.”

Ruimte voor groei bij Euromobil

Euromobil streeft vooral naar ambitieuze groei op het gebied van B2B. Het eerste kwartaal stond dan ook in het teken van het versterken van hun basis. Concrete acties werden bepaald voor de backlog in Q1 en de samenwerking werd verder vormgegeven. Een belangrijk onderdeel hiervan was de implementatie van HubSpot CRM. Met deze solide basis ontstaan er meer inzichten en is er ruimte voor verdere groei.

Anneke Petersen-Van Viegen, Algemeen directeur bij Euromobil, benadrukt de keuze voor PowerKraut en de voordelen van hun expertise in de branche: “We hebben een stevige basis gelegd, maar we willen online nog verder groeien. We zochten naar een partner die deze groei mogelijk kon maken. Bij PowerKraut hadden we direct een goed gevoel. Ze hebben veel kennis van de branche en werken al met veel van onze partners samen.”

Mariska Davelaar, Marketing coördinator bij Euromobil, vult aan: “Gezien de grootte van onze afdeling maken we veel gebruik van kennispartners. De samenwerking met PowerKraut geeft ons vertrouwen. We merken dat het team veel kennis en ervaring heeft, en dat voelt goed. Samen willen we de zichtbaarheid van Euromobil vergroten. We zeggen weleens dat we het best bewaarde geheim zijn omdat niet iedereen ons kent, maar daar willen we verandering in brengen.”

Een commercieel interessante tool

Als onderdeel van de tactische kwartaalplannen heeft PowerKraut een voor Euromobil op maat gemaakt PDF-document geleverd over het elektrificeren van een wagenpark. Steeds meer ondernemers willen hun wagenpark deels of geheel elektrificeren, maar weten vaak niet hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Het document biedt (potentiële) klanten van Euromobil waardevolle tips en tricks, maar fungeert ook als een commercieel interessante tool om in contact te komen met prospects en zo zichtbaarheid en groei te realiseren.

Sem van Haren – Online Marketeer @ PowerKraut, legt uit hoe dit document heeft bijgedragen aan leadgeneratie: “We hebben een laagdrempelige manier gevonden om veel marketing leads te genereren. We triggeren relevante functies, zoals wagenparkbeheerders, met de eerste drie pagina’s van een document via een documentadvertentie met een gekoppeld leadformulier. Hiermee verzamelen we gegevens van potentiële klanten. Op basis van functies hebben we segmenten aangemaakt en per segment een campagne opgezet. Deze aanpak stelt ons in staat om de wat minder presterende functiegroepen te identificeren en aan te passen. We hebben al 25 marketing leads gegenereerd tegen een gemiddelde kostprijs van €112 per lead. Dit is extreem laag voor LinkedIn. Onze volgende stap is het voorzien van relevante functies van relevante informatie via documentadvertenties, om gegevens binnen te halen en te gebruiken via HubSpot. Zo blijven we top-of-mind bij klanten en kunnen we hen voorzien van flexibel en betrouwbaar vervoer.”

Compleet online marketingpakket voor Euromobil

Naast de succesvolle implementatie van het PDF-document heeft PowerKraut LinkedIn ingezet en structureel content geplaatst volgens een contentkalender. Dit heeft geleid tot 105,7% groei in volgers, 98,1% groei in weergaven en 83,9% groei in reacties. Het totaalpakket van PDF, contentkalender en andere online marketingactiviteiten draagt bij aan de zichtbaarheid en groei van Euromobil.

Dankzij de strategische samenwerking met PowerKraut heeft Euromobil een sterke online zichtbaarheid en groei weten te realiseren. De nauwe samenwerking heeft geleid tot concrete plannen en uitvoering op zowel korte als lange termijn. Met de implementatie van nieuwe tools en innovatieve oplossingen heeft Euromobil de juiste basis gelegd voor verdere groei en succes in de mobiliteitsbranche.

Ook je online zichtbaarheid naar een hoger niveau tillen?

Are you ready om de concurrentie achter je te laten? En wil je jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau tillen? De Kraut staat klaar om je te helpen!

Vincenzo - de Kraut

Vincenzo Meijer