
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Pionieren op TikTok: Jeeps avontuur op dit populaire platform
TikTok, het razendpopulaire sociale mediaplatform, heeft de afgelopen tijd een explosieve groei doorgemaakt in het aantal gebruikers. Deze ontwikkeling biedt kansen voor mobiliteitsaanbieders om hun merk onder de aandacht te brengen én te laten groeien. Want zowel jonge áls oudere doelgroepen worden steeds actiever op TikTok. In samenwerking met Jeep Nederland vonden we twee Jeep-dealers bereid om een pilotprogramma mee te lanceren. Ons doel? Het testen van de potentie van dit platform, zowel organisch als betaald, om de Jeep Avenger, uitgeroepen tot Car of the Year 2023, in de schijnwerpers te zetten.
De potentie van TikTok voor mobiliteitsmarketeer
Het aantal TikTok-gebruikers in Nederland groeit razendsnel. Vergeleken met 2022 is het aantal gebruikers met maar liefst 75% gestegen. In totaal telt dit platform nu 3 miljoen gebruikers in Nederland, waarbij de grootste groep gebruikers 40 jaar of ouder is. Hoog tijd voor marketeers om de potentie van dit social media kanaal te ontdekken!
Relevante doelgroep, méér impact
Gedurende deze pilot richtten we ons op gebruikers met interesse in Jeep in het algemeen, de Jeep Avenger, elektrisch rijden en aanverwante onderwerpen. Door ons te richten op dit specifieke publiek, willen we de meest relevante doelgroep aanspreken en de impact van onze betaalde advertenties maximaliseren. Daarnaast willen we hiermee de merkzichtbaarheid van Mulders Autogroep en Zeeuw Automotive vergroten en optimaal inspelen op de groeiende TikTok-gebruikersbasis.
De organische TikTok-aanpak met Mulders Autogroep
Voor Mulders Autogroep, officieel dealer van Jeep, zijn we gestart met een vier weken durende TikTok-pilot. We hebben een TikTok-account voor Mulders aangemaakt en wekelijks één video geplaatst. De video’s zijn opgenomen en bewerkt door het team van PowerKraut, waarbij we slim hebben ingespeeld op de nieuwste trends, relevante hashtags en de unieke verkoopargumenten van de Jeep Avenger. Ons doel? Het vergroten van het aantal views en likes per TikTok, zodat we inzicht kunnen krijgen in welke content de beste resultaten oplevert. Benieuwd naar onze video’s? Bekijk ze allemaal hier.

We zijn gestart met ons TikTok-kanaal, geïnspireerd door de ideeën van PowerKraut. We voerden ze samen in één ochtend uit. Ik stemde in om zelf in de video’s te verschijnen. Hoewel het nieuw voor me was, verliepen de opnames soepel en vond ik het erg leuk! De resultaten zagen er goed uit. Eén video kreeg binnen een dag meer dan 56K views, bizar! We zijn zeker van plan om meer met TikTok te gaan doen.
Lisanne van Uden – Marketing
De kracht van TikTok ads ontdekken met Zeeuw Automotive
Onze tweede pilot voor Jeep stond in het teken van betaalde advertenties. Gedurende vier weken hebben we vier verschillende videoadvertenties geplaatst op het bestaande TikTok-account van Zeeuw Automotive. Deze advertenties bestonden uit bestaande sfeerbeelden van de Jeep Avenger, met als doel het genereren van clicks en verkeer naar de website van Zeeuw Automotive. Leuk om te weten is dat het account van Zeeuw momenteel 6495 volgers heeft en meer dan 225 duizend (!) likes heeft behaald met zijn organische video’s.
Resultaten van organisch en paid
Wat hebben onze inspanningen opgeleverd? De resultaten van onze betaalde advertenties zijn indrukwekkend, met gemiddeld meer dan 160.000 impressies en bijna 700 clicks per advertentie. Maar ook onze organische video’s deden het goed, met tot wel 56.800 views per unieke video. Wij zijn enthousiast!
Ontdek zelf de kracht van TikTok voor jouw merk
De resultaten bevestigen: TikTok is een krachtig hulpmiddel voor mobiliteitsmarketeers die hun merk willen laten groeien en hun doelgroep willen bereiken, of ze nu jong of oud zijn. Ook geïnteresseerd in het ontdekken van de mogelijkheden van dit platform voor jouw merk? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Samen kunnen we een campagne ontwikkelen die jouw doelgroep zal aanspreken op een platform dat nooit stilstaat.

Myrthe Eijkelkamp