PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Ontdek de kracht van connected TV met de succesvolle pilot van Vaneman
Inmiddels is het wel duidelijk dat we fan zijn van programmatic advertising. We hebben eerst op DV360 de mogelijkheden van display, native advertenties én digital radio getest. Daarna hebben we de eerste digital out-of-home campagne van Nederland gelanceerd. En om de cirkel rond te maken is de Kraut een pilot campagne op Connected TV gestart met Kia Vaneman.
Dit is Connected TV (CTV)
Connected TV is een apparaat dat het streamen van videocontent op televisies mogelijk maakt. Enkele voorbeelden hiervan zijn Xbox, PlayStation, Amazon Fire TV en Apple TV. Doordat het op basis van IP-adres werkt, kunnen adverteerders gebruik maken van first party- en third party-doelgroepdata. Hierdoor kunnen ze prospects bereiken die tijdens het kijken van content advertenties te zien krijgen. Connected TV is een effectief medium om een breder publiek te bereiken en zichtbaarheid te verkrijgen via diverse kanalen.
De Kraut pioniert samen met Vaneman
Samen met Vaneman testte de Kraut of Connected TV effectief is voor het bereiken van een breder publiek en het creëren van bewustzijn voor de Kia Sportage met een video. Deze pilot breidde de kanalenmix van Vaneman uit. We richtten ons aanvankelijk op diverse interessegebieden, zoals eten/drinken, onroerend goed, nieuws & politiek, sport, zakelijk en verzekeringen, om een breed bereik te garanderen. Omdat CTV nog in ontwikkeling is binnen DV360 en deze doelgroepen niet de gewenste resultaten opleveren, hebben we de deal met onze huidige publishers omgezet naar een bredere deal met Talpa. En met succes!
Connected TV als effectief advertentiekanaal
Koen Lukassen, Online Marketeer bij de Kraut:” De pilot Connected TV-campagne stelde ons in staat om onze kanalenmix voor de Sportage-campagne te diversifiëren. Hoewel de aanvankelijke op interesses gebaseerde targeting niet naar wens presteerde, bleek onze beslissing om over te stappen op een bredere deal met Talpa voordelig. De campagne behaalde een hoge Full View Rate van 98%, wat aangeeft dat kijkers zich betrokken voelden bij onze advertenties en ze in hun geheel bekeken. De campagne bleef ook binnen de aanbevolen CPM-doelstelling van €35, met een kostprijs per duizend vertoningen van €31,94.”
Connected TV bleek een geschikt kanaal voor onze pilotcampagne. Ondanks de initiële uitdagingen op het gebied van targeting, geeft de hoge Full View Rate aan dat kijkers betrokken waren en ontvankelijk voor onze boodschap. Door onze zendermix uit te breiden met TV, konden we de bekendheid van de Sportage-campagne vergroten en een breder publiek bereiken. Het is een waardevolle aanvulling op onze marketingstrategie geweest. Het is een groeiend middel om impact te maken aan het begin van de funnel.”
Zelf ook aan de slag?
De succesvolle pilotcampagne van de Kraut voor de Sportage en de samenwerking met Talpa laten zien hoe waardevol en effectief dit kanaal kan zijn. Of je nu je merkbekendheid wilt vergroten, leads wilt genereren of conversies wilt stimuleren, Connected TV biedt volop mogelijkheden om je marketingdoelen te behalen. Dus waarom niet zelf deze krachtige tool verkennen en inzetten voor jouw eigen campagnes?
Koen Lukassen