Tim Jansen
Teamlead Tech

Nieuwe website M. de Koning bezorgt ze direct meer leads

Een goed werkende én presterende website is onmisbaar. De online concurrentie is groot en het geduld van de internetgebruiker is minimaal. Duurt het laden of zoeken naar de juiste info te lang? Dan is je website in no time weggeklikt en gaat de consument op zoek naar een sneller alternatief. Stilstand is achteruitgang en je website behoort een constant onderwerp van aandacht te zijn om hem in topconditie te houden. En soms, soms is het nodig te beginnen met een schone lei.

Focus op eigen merk

Precies dat moment was voor M. de Koning Autobedrijven aangebroken. Yura van Winden, verantwoordelijk voor de online marketing van M. de Koning: “De vorige website had een verouderde builder, hierdoor was hij heel zwaar. De pagespeed was niet meer optimaal en bovendien was de website niet mobile friendly. Tot slot hadden we behoefte aan een website die zich niet richt op de losstaande merken die M. de Koning voert, maar de focus legt op ons eigen merk. Kortom, tijd voor een nieuwe website.”

Over M. de Koning

M. de Koning verkoopt en onderhoudt auto’s van de merken Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, Audi, SEAT en ŠKODA. Maar ook schade, leasing, verhuur en een tankstation behoren tot hun dienstverlening. Met ruim 180 medewerkers verzorgen zij 6 dagen in de week de mobiliteit van klanten en met veel enthousiasme.

Tijd voor vernieuwing

Yura: “Eén van onze voorwaarden was dat het een WordPress website moest zijn. Al onze collega’s zijn gewend hiermee te werken mee, dus dat wilden wij graag zo houden. De bouwers die niet voldeden aan deze voorwaarden zijn direct afgevallen. Daarnaast wilden we niet met een bouwer werken die altijd met een vast patroon werkt. Na al onze wensen in overweging te hebben genomen, viel onze keuze op PowerKraut. Niet alleen vanwege de goede de prijs/ kwaliteit verhouding, maar met name door hun automotive kennis. PowerKraut beschikt bovendien over taakgerichte features, zoals een Voorraadmodule en Online Taxatie Module. En daar wilden wij heel graag gebruik van maken.”

Live met de nieuwe online taxatie module

M. de Koning heeft ervoor gekozen de nieuwe, conversiegerichte Online Taxatie Module te implementeren op hun website. En dat zien ze direct terug in de cijfers. Yura: “De nieuwe Online Taxatie Module is laagdrempelig en erg gebruiksvriendelijk en dat merken we! We zijn nu iets meer dan 2 weken live en hebben al veel leads binnen. Dit bevestigt voor ons opnieuw dat het de juiste beslissing was om voor de Kraut te kiezen. Onze wensen zijn goed doorvertaald en dat zie je terug in de resultaten.”

Is het bij jou ook tijd voor venieuwing?

Wil je ook vooruit maar wordt je gelimiteerd door de beperkingen van je verouderde website? Is je site te sloom, te zwaar, of niet gebruiksvriendelijk? Kortom, ben je je website ontgroeid? Hoog tijd om in actie te komen! En goed nieuws, je hoeft het niet alleen te doen. De Kraut staat in de startblokken om je hierbij te helpen!

Tim Jansen