CASE

Autogroep Ursem Barten, een vooruitstrevende dealerholding met grote ambities, koos voor PowerKraut om de digitale transformatie van hun marketingorganisatie kracht bij te zetten. Vanuit een gedeelde ambitie bouwen we aan een merk dat klaar is voor de toekomst. De samenwerking laat zien hoe technologie en visie elkaar versterken. De sleutel? Een Blocks-website, waarin vrijheid, schaalbaarheid en technologie centraal staan.

Ambitieus groeipad vraagt om een effectieve samenwerking

Patrick van der Pijl, algemeen directeur bij Spuigroep Automotive, vertelt over de ambitie van Ursem Barten om per merk tien tot vijftien procent marktaandeel te hebben in Nederland.

“Om onze ambities waar te maken, hebben we klanten nodig die tevreden zijn over onze dienstverlening in al zijn facetten. We hebben daarin zeker nog slagen te maken, want het is best complex met de huidige klant die veel van ons vraagt in de digitale wereld, maar die we ook gewoon live in de showroom de juiste aandacht willen geven. Daarom zijn we de samenwerking met PowerKraut aangegaan, om de stappen te kunnen maken die de klant van ons verwacht.”

Een digitale voorsprong met de juiste marketingpartner

Voor die digitale sprong zocht Ursem Barten een marketingpartner die de branche begrijpt. “We wilden een partij die weet wat er in automotive speelt,” vertelt Lars Welbers, marketingmanager bij Ursem Barten. “Die vonden we in PowerKraut. Het voelde direct als een match.” Die gedeelde visie op groei, in klanten én mensen, vormt een belangrijke basis in onze samenwerking.

Van kaders naar vrijheid met Blocks

Een cruciale schakel in de gekozen strategie is het gebruik van PowerKraut Blocks, ons gebruiksvriendelijke en modulaire platform voor mobiliteitsaanbieders. De overgang was een verademing voor het team van Ursem Barten: van een rigide en log systeem naar een omgeving waarin creativiteit en snelheid centraal staan.

“We zijn een multi-brand dealer met veel dynamiek,” zegt Lars. “Dan is het een verademing als je zelf aan de knoppen kunt zitten en snel kunt schakelen. Blocks bracht ons precies die vrijheid. Onze marketeers konden direct aan de slag, ze hadden eigenlijk geen specifieke technische kennis nodig. Blocks gaf het team de ruimte om echt met marketing bezig te zijn en ze zijn direct mooie dingen gaan maken.”

Merkbare impact: sneller werken en meer creativiteit

De impact van Blocks is niet alleen voelbaar in projecten, maar in het dagelijks werk. “We kunnen sneller schakelen, efficiënter werken en kunnen onze creativiteit beter kwijt. Het maakt echt elke dag het verschil,” aldus Lars.

De onboarding verliep soepel. Zo vertelt Lars: “Tijdens het ontwikkelen van de website kregen we via PowerKraut een training aangeboden zodat al onze marketeers goed voorbereid waren ten tijde van de livegang van de nieuwe website. Blocks is heel begrijpbaar en er is geen technische kennis vereist en dat was voor ons heel prettig, omdat onze marketeers van alle kennisniveaus eigenlijk meteen aan de slag konden.”