
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Leadgeneratie voor Stern overtreft verwachtingen
Multi-brand dealer Stern vroeg ons onlangs een campagne op te zetten om zoveel mogelijk leads te genereren voor de elektrische Mokka-e. We kregen een vast budget, beperkte historische data en stelden onszelf een ambitieus doel. Onze Kraut houdt wel van een uitdaging op zijn tijd…
Leads, leads, leads
Om zoveel mogelijk leads te genereren hebben we voor een brand video via Facebook en een Facebook lead ad gekozen. De video werd gedurende de eerste twee weken van de campagne getoond aan de interessedoelgroepen ‘Opel’ en ‘Elektrisch Rijden’. Op basis hiervan ontstond een nieuwe doelgroep. Namelijk die van personen die de video 3 seconden of langer hebben gekeken.
De lead ad die in de tweede fase van de campagne werd ingezet richtte zich wederom op de interessedoelgroepen ‘Opel’ en ‘Elektrisch Rijden’, maar ditmaal ook op de nieuwe doelgroep die ontstond op basis van interactie met de brand video (3 seconden of langer naar video gekeken). Door de interessedoelgroepen nogmaals te gebruiken, bereikten we ook de mensen die de video minder dan 3 seconden hebben bekeken opnieuw. De kracht van herhaling doet hier zijn werk.
Over Stern.
Stern is een van de grote automotiveconcerns in Nederland en onderdeel van Hedin Mobility Group AB. Hedin is van oorsprong een Zweeds familiebedrijf. Samen zijn we qua grootte de zevende dealergroep in Europa. Naast Nederland is Hedin ook actief in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, België en Zwitserland.

De campagne boosten.
Bram Borkes, Online Marketeer bij PowerKraut: “In het begin haalde de lead ad in korte tijd veel leads binnen, maar op een gegeven moment stagneerde dit. Om de campagne een nieuwe boost te geven, hebben we twee lookalike doelgroepen aangemaakt. De één gericht op gebruikers die vergelijkbaar zijn met gebruikers die het formulier hadden geopend of voltooid. De andere doelgroep was gericht op vergelijkbare gebruikers van de Stern Opel pagina volgers. Deze nieuwe doelgroepen gaven de campagne zoals verwacht een flinke boost, waardoor in korte tijd de leads weer binnen stroomden. En dat tegen lagere kosten per lead.”
Mission accomplished.
De doelstelling die vooraf behoorlijk ambitieus leek, werd door het slim inzetten van de beschikbare middelen behaald en zelfs overtroffen. De campagne leverde Stern flink wat kwalitatieve leads en traffic naar hun website op, wat de campagne voor hen tot een groot succes maakte.

We werken niet alleen voor de Opel Mokka-e campagne, maar ook voor andere merken samen met PowerKraut. En dat is niet zonder reden. De onderlinge communicatie verloopt erg fijn en we vinden elkaar in een gezamenlijke ambitie: zoveel mogelijk leads behalen! Mede doordat we hierin zo goed matchen, hebben we ons vooraf gestelde doel ruimschoots weten te overtreffen. Bovendien merken we dat er in de markt momenteel goed gereageerd wordt op de subsidieverdubbelaar en dat zien we ook in deze campagne terug.
Hanne Hagelen, Marketeer bij Stern
Bram Borkes: “Voor het vervolg van deze campagne richten we ons op nieuwe doelgroepen, gezien de advertentie moeheid van de interactie- en interessedoelgroepen. Maar hier liggen absoluut mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een concurrentie doelgroep, waarbij we gebruikers met interesses in concurrerende merken of modellen targeten. Dit noemen we ‘conquest marketing’, ofwel marktaandeel weghalen bij concurrerende merken. Gezien de doelstelling van Opel om meer marktaandeel te veroveren, is dit een interessante vijver om in te vissen. Een andere strategie is om enkel het rayon in te stellen, zonder specifieke targeting. Facebook geeft namelijk aan dat het algoritme gaandeweg vanzelf gebruikers vindt die interesse hebben en hier vervolgens vergelijkbare mensen bij zoekt. Zorg hierbij wel dat de campagne een maand of langer loopt, zodat het algoritme lang genoeg de tijd heeft om te leren.”
Ook aan de slag met leadgeneratie via Facebook?
Schakel de Kraut in. Wij stellen samen een doel en gaan de uitdaging aan om zoveel mogelijk leads te behalen bij de door jouw gewenste doelgroep en met jouw gewenste budget.
