Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen
Communicatie Adviseur

La Prima Fiat 500e van Zeeuw Automotive

Zeeuw Automotive heeft begin dit jaar een scherpe voorraad aan Fiat 500-e modellen ingekocht. Deze luxe Business Launch uitvoeringen waren beperkt beschikbaar en aantrekkelijk geprijsd voor zowel particulieren als zakelijk rijders. Voor deze campagne zijn verschillende middelen ingezet om zoveel mogelijk personen te bereiken die uiteindelijk kunnen converteren op de speciale Fiat 500e landingspagina.

Een eDM vol beauty

Personen uit de eigen database van Zeeuw Automotive hebben als eerste een mailing ontvangen met informatie over de beperkte voorraad van de La Prima Fiat’s. In deze eDM is een button toegevoegd met ‘ja, ik heb interesse’. Nadat ontvangers hierop hadden geklikt, konden de verkopers dit direct gaan opvolgen.

Klant
Zeeuw Automotive
Onderwerp
Ontdek de nieuwe Fiat 500e
Mobiel
Laptop

Ready to go electric

Dat was de boodschap van de campagne op Facebook en de Google Display campagne. Naast het mooie uiterlijk van de Fiat 500e is de auto ook nog eens enorm milieuvriendelijk. Deze volledige elektrische uitvoering is voorzien van alle luxe en staat klaar om direct de showroom te verlaten. Om extra aandacht te generen voor de voorraad van Zeeuw is er een Lead Ad via Facebook. Personen die geïnteresseerd zijn in de Fiat 500e en elektrische auto’s worden hiermee getarget. Daarnaast is er ook een remarketing doelgroep aangemaakt. Personen die de landingspagina hebben bezocht krijgen komen dan nogmaals in aanraking met de actie door de Lead Ad. De insteek van deze Lead Ad was een offerteaanvraag voor de Fiat 500e. Naast de Lead Ad zijn er banners ingezet om extra verkeer naar de landingspagina te genereren. Deze campagne is ingesteld met een aangepaste intentie doelgroep. Hiermee leidden we een extra relevante doelgroep naar de website.

Doelgroep nóg beter betrekken

De bestaande Lead Ad is omgebouwd naar een Single Ad. Onze online marketeers hebben geconcludeerd dat de drempel bij de Lead Ad te hoog lag en dat er via een Single Ad bezoekers konden sturen naar een landingspagina met informatie over de Fiat 500e. Deze bezoekers vallen vervolgens in een remarketing doelgroep, dat betekent dat zij de advertentie nogmaals te zien krijgen en geactiveerd worden om een offerte en/ of proefrit aanvraag in te dienen.

Oeps, te veel voorraad ingekocht?

Deze voorraad wilde je het liefst gisteren al kwijt natuurlijk. Snappen wij. Middels een campagne helpen wij je om jouw voorraad onder de aandacht te krijgen van je doelgroep. Geen enkel probleem.

Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen