CASE

In de wereld van autoleasing telt elke lead. Maar niet elke lead is even waardevol. Samen met Leasys ontwikkelden we een performance marketingstrategie die niet alleen meer leads opleverde, maar vooral betere. Het resultaat? Een verdubbeling van de ROAS én 400% meer aanvragen. En dat binnen één maand!

De uitdaging

Leasys wilde meer grip op de kwaliteit van binnenkomende leads. De bestaande SEA-campagnes leverden verkeer op, maar stuurden vooral op volume. De vraag was: hoe maken we het verschil tussen kwantiteit en kwaliteit meetbaar en hoe kunnen we daar vervolgens op sturen?

De MQL- en SQL-definities waren nog niet scherp. Ook was het lastig om de daadwerkelijke waarde van conversies inzichtelijk te maken binnen Google Ads. Daardoor ontbrak het aan duidelijke KPI’s om het algoritme op te laten sturen.

De aanpak

Samen met Leasys legden we een nieuwe strategische basis:

  • We definieerden wat een MQL en SQL precies is in hun context.
  • We optimaliseerden het meetproces en koppelden conversiewaarden aan iedere stap in de funnel.
  • We bepaalden een target CPA per MQL.
  • We pasten de SEA-strategie fundamenteel aan: van volume naar waarde.

Vanaf dat moment stuurden de campagnes niet meer op klikken of generieke conversies, maar op datapunten die direct bijdragen aan sales.

De resultaten

De nieuwe aanpak werd op 9 januari geïmplementeerd. Binnen enkele dagen:

  • Verdubbelde de ROAS van gemiddeld 3 naar ruim 6.
  • Daalden de kosten per MQL en SQL significant.
  • Stegen het aantal aanvragen in januari met ruim 400% ten opzichte van december.
  • Werd die groei gerealiseerd met slechts 19% meer advertentiebudget.
  • Verhoogde het aantal digitale handtekeningen van 10 naar 50.

De combinatie van duidelijke KPI’s, scherpe targeting en slimme automatisering zorgde voor directe, meetbare impact.

Conclusie

Door van tevoren heldere definities en doelen op te stellen, creëerden we de ruimte om SEA-campagnes écht resultaatgericht te sturen. Niet op ruis, maar op relevante actie. Voor Leasys betekende dit een verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit en een flinke stap vooruit in performance.

PowerKraut heeft onze uitdaging voor het e-commerce kanaal goed begrepen en daardoor om kunnen zetten naar veel betere campagnes. Efficiënter en effectiever met meer inzicht en controle. Top teamwork!

Ebe van der Mark, Manager Brand & Product Leasys Netherlands

marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup
marquee-spiceitup