
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Fiat Professional vergroot op efficiënte wijze online zichtbaarheid
Fiat Professional vroeg de Brigata onlangs mee te denken over een manier om online meer zichtbaar te zijn. Geen probleem natuurlijk, maar niet zonder een gefundeerd (content)plan! De content voor Fiat Professional is ontwikkeld vanuit drie thema’s die aansluiten bij de waarden van het merk: ‘fun’, ‘grensverleggend’ en ‘samen ondernemen’, voortgekomen uit een gezamenlijke sessie.
De doelgroep bereiken met de juiste kanalen
Een social post vanuit Fiat Professional bevat altijd minimaal één van de drie thema’s. De meest ultieme post bevat ze alle drie. Zoals Fiat Professional x helden van de bouw: Turijn is ook niet in 1 dag gebouwd bijvoorbeeld. Om het leven van de automotive marketeers van Fiat Professional en dealers zo makkelijk mogelijk te maken, verzorgt De Brigata zowel de visuals als de copy voor deze social posts in verschillende formaten. Dit hoeft dus alleen nog maar geplaatst te worden op de tijdlijn of in de stories van LinkedIn, Facebook en Instagram. Kind kan de was doen!
We hebben ons voor het vergroten van de online zichtbaarheid primair op de volgende doelgroepen gericht:



Kracht van Fiat Professional en lokale dealers bundelen
Naast het feit dat Fiat Professional de online zichtbaarheid van hun merk een extra boost wil geven, is het van belang dat de werkwijze voor zowel de importeur als de dealer efficiënt toe te passen is. De Brigata creëerde daarom een contentkalender die zowel voor de importeur, als voor de lokale dealer, eenvoudig één op één toepasbaar is. Het resultaat is landelijke exposure met een eenduidige boodschap. Maximale zichtbaarheid op een zeer efficiënte manier.
Claudia Forger, Campaign Manager Fiat & Abarth Nederland, over deze aanpak: “Voorheen werd er alleen vanuit het hoofdkantoor gecommuniceerd via de social mediakanalen. Nu zie je echter dat we als merk ook lokaal ook veel meer zichtbaar zijn. Een hele positieve ontwikkeling, maar ook een flinke klus voor de lokale dealers om erbij te doen. De contentkalender heeft dan ook als belangrijk doel de dealers hierin te ondersteunen. Het geeft houvast maar biedt ook voldoende ruimte voor personalisatie en ad hoc acties. Daarnaast bereik je met deze contentkalender uniformiteit in uitstraling, wat zorgt voor herkenbaarheid. Dit komt de branding van ons merk uiteraard ten goede.”
De wens is om in de toekomst nog meer met (lokale) thema’s te gaan werken, maar we moeten uiteraard rekening houden met de lijn die vanuit het hoofdkantoor wordt uitgezet. Het combineren van de landelijke richtlijnen met de meer lokale marketing blijft een uitdaging, maar het is fijn dat PowerKraut hierin goed met ons meedenkt!
Think central, act local
Als importeur en dealernetwerk heb je hetzelfde doel. Toch is het niet altijd vanzelfsprekend dat zij elkaar daadwerkelijk versterken. Gelukkig ligt die tijd inmiddels ver achter ons, dankzij de think central, act local aanpak. Ook voor Fiat Professional. Want efficiëntie ontstaat pas als er verbinding wordt gevonden. Voeg daar een beetje spice vanuit de Kraut aan toe… and there it is: succes! Wil jij jouw online zichtbaarheid ook op een efficiënte wijze vergroten? Let us know! Wij zorgen voor de broodnodige verbinding tussen jou als importeur met je lokale dealers.

Dianne van der Veen