
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Landelijke campagne voor de populairste EV
In samenwerking met Kia Nederland en DealerDesk hebben we een landelijke campagne opgesteld voor de best verkochte elektrische auto van 2020: de Kia e-Niro. Nederland wordt vanaf mei overspoeld met een lading van deze populaire elektrische auto’s, klaar om verkocht te worden. Samen met de ANWB heeft Kia een private lease actie opgezet waardoor je zorgeloos en nog voordeliger een nieuwe Kia e-Niro rijdt. Om hier aandacht voor te genereren is er een landelijke campagne opgezet waar alle Kia-dealers aan deelnemen.

Efficiëntie staat voorop
Door een centrale aanvliegroute hebben we zeer efficiënt een volledige regionale campagne op weten te zetten. Het beschikbare budget is naar rato over alle dealers verdeeld, waarbij de breedste schouders de hoogste lasten dragen. Uiteraard is er een maximum ingesteld om het voor iedere dealer fair te houden. Zo profiteert iedere Kia-dealer maximaal van deze centrale aanvliegroute. Het mooie is dat de verhouding opstartkosten versus mediabudget ongeveer 1 op 5 is, iets wat bij een maatwerk campagne vaak niet haalbaar is.
Regionale aansluiting op de landelijke marketing
Belangrijk bij deze campagne was om regionaal (per dealer) aansluiting te vinden op de landelijke marketingcampagne en daarbij zo efficiënt mogelijk te werken. De mediakeuze is daarom gedefinieerd onder behoud van scherpe regionale segmentaties, gezien alle Kia-dealers deelnemen. De verschillende middelen hebben per fase een ander doel. Allereerst is het van belang om zoveel mogelijk personen te bereiken en hen op de hoogte te brengen van deze actie. In deze fase is een video campagne via social media, Google Display en een Outstream Video ingezet. Deze verschillende middelen hebben allen de call-to-action: bekijk de Kia e-Niro.
En door naar de ANWB
Nadat de geïnteresseerden de campagne via social media, banners of de video hebben gezien, worden zij nogmaals getarget. Deze remarketing doelgroep krijgt nogmaals display banners te zien of een Facebook campagne. Dit keer ligt de nadruk op het behalen van conversies, in de vorm van showroom bezoeken of offerte aanvragen. Naast de ANWB pagina is er ook een actiepagina gemaakt voor Kia Nederland zelf. Deze pagina is tevens voor alle dealers beschikbaar gesteld voor regionale herkenning.
Appels met appels vergelijken
Het is erg ingewikkeld om centrale campagnes op dealerniveau inzichtelijk te maken.Deze campagne is uniform opgezet in combinatie met een centraal uitgerolde landingspagina. Daarbij heeft iedere Kia-dealer realtime inzicht in de behaalde resultaten doordat we op dealerniveau uniforme rapportages op hebben gesteld.
De campagne staat sinds 1 mei live en heeft in minder dan drie weken tijd al + 7.500.000 weergaven behaald via Google Display en Facebook. Daarbij heeft de campagne tot nu toe 5.000 + clicks behaald richting de uiteindelijke ANWB landingspagina, waar men daadwerkelijk een aanvraag voor dit populaire model in kan dienen. Met een KPI van 12 miljoen weergaven voor de gehele looptijd van de campagne van 6 weken, liggen we ruim voor op schema en dat stemt ons zeer tevreden.
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
