Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur

Een crossmediale campagne waar verkopers dolgelukkig van worden

Occasions zijn nog steeds razend populair. Zo verwacht Autotelex voor de komende 12 maanden een aanhoudend hoog restwaarde niveau. Bovendien blijkt uit cijfers van Autotelexpro, dat die grote vraag naar occasions voorlopig nog wel even aanblijft. Dat is fijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat je als dealer niets meer hoeft te doen en de auto’s zichzelf wel verkopen. Je klant kan bij je buurman ook tegen de perfecte auto aanlopen. Je moet dus ook in deze markt ‘gewoon’ aan de bak…

Wensink Lease & Services leunt allesbehalve achterover en zet in op het razend populaire private leasen van occasions. Hierbij richten ze zich op zowel on- als offline marketing. Het resultaat? Een enorm succesvolle crossmediale campagne!

Extra Veel Occasion Voordeel Wensink - PowerKraut

Voor herhaling vatbaar

Thamar Smit, Marketing Expert Kia, DS en Citroën bij Wensink: “Samen met Powerkraut (online) en Dealerdesk (offline) hebben we een private lease campagne opgezet voor het label Wensink Lease & Services. Een super mooie samenwerking, waarbij we een goede combinatie wisten te vinden tussen Wensink Automotive en het label vs online en offline campagnes. Gedurende de looptijd leverde deze brede aanpak ons gemiddeld 8 orders per week op! Daar zijn we heel erg blij mee. Tijdens de zomer pauzeren we de actie even, maar vanwege het succes gaan we na de zomer gewoon weer verder waar we gebleven waren.”

Efficiënt en effectief

Wensink heeft een cleane, eigentijdse en strakke uitstraling waar ze terecht trots op zijn. We hebben dan ook maatwerk campagnemiddelen ontworpen die geheel aansluiten bij Weninks look and feel. Het online gedeelte, opgepakt door de Kraut, bevat een display campagne bestaande uit een 5-delige multi-inzetbare bannerset. We hebben hiervoor een selectie van de voorraad gecombineerd met de USP’s van de Wensink occasions. Uiteraard hebben we het voor de (potentiële) klant zo makkelijk mogelijk gemaakt om te converteren. Zodra er geklikt wordt op een banner, beland je direct op de occasionvoorraad pagina.

Groot bereik in de gewenste regio’s.

Voor een maximaal resultaat werd de campagne ingericht in het Real Time Bidding netwerk, waar prominente websites zoals AD.nl, NU.nl en Autotrader bij zijn aangesloten. Door slim te werken met de locaties waar we op inzetten, zorgen we voor een groot bereik in de gewenste regio.

Van traffic naar orders

Uit de eerste resultaten blijkt dat de campagne flink heeft bijgedragen aan traffic naar de website. De website bezoeken varieerde in de campagneperiode tussen de 2000 à 3000 bezoekers per week. 

Thamar: “De crossmediale inzet en het slim online targeten van onze doelgroep hebben het effect waar we op gehoopt hadden. Bij de accountmanagers en verkopers van Wensink Lease wordt al gezegd, we willen meer!”

Wil jij dit ook? I got you!

Wil jij je accountmanagers en verkopers ook zo enthousiast maken? Geen probleem, dat regelen we voor je. Aan één woord heb ik genoeg. Oké misschien een paar meer. Maar je snapt het punt. Stuur mij een berichtje en de Kraut gaat voor je aan de slag.

Blog Kraut - Dianne