Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen
Communicatie Adviseur

De DS9 E-TENSE Roadshow

Met deze speciale DS 9 E-TENSE Roadshow geeft DS Automobiles Nederland de doelgroep een exclusieve sneak preview van deze luxe wagen. Dit gloednieuwe DS-model is speciaal uit Parijs gehaald en is een aantal dagen te bewonderen in een DS Store of Salon. Pas later dit jaar komt hij in de Stores te staan. Met deze campagne laten we potentiële klanten kennismaken met de DS 9 E-TENSE. Dit premium DS-model is perfect voor een zakelijke rijder, maar hoe bereik je deze? 

LinkedIn het perfecte kanaal om zakelijke rijders te bereiken

Elk advertising-kanaal heeft zijn eigen targeting opties. Je kan bijvoorbeeld met Google Ads perfect inspelen op het zoekgedrag van je doelgroep en met Facebook kun je zowel model als merk gericht targeten. LinkedIn biedt weer andere mogelijkheden, zo kun je personen met een bepaalde functietitel, senioriteit of uit een bepaalde branche targeten. LinkedIn Advertising is het perfecte platform om de zakelijke rijder te bereiken. Voor deze campagne is daarom gekozen om LinkedIn in te zetten in de vorm van een Lead Gen, een advertentievorm waarbij personen hun gegevens achterlaten. 

Maak gebruik van het online gedrag van je doelgroep

Naast de LinkedIn campagne zijn er banners ingezet voor alle DS Stores en Salons via het Google Display Netwerk. De combinatie van deze advertentieplatformen is perfect voor een auto zoals deze, omdat de doelgroep breed wordt gevangen. In het Google Display Netwerk worden personen getarget die zich online oriënteren op een onderwerp relevant voor DS 9 E-TENSE. Zoals zoekopdrachten op de modelnaam DS 9, maar ook thema’s als elektrisch, zakelijk rijden en concurrerende modellen. Zoekt iemand nu bijvoorbeeld naar een Audi A4 of BMW 3-serie, dan is deze persoon potentieel interessant voor de DS 9 E-TENSE. Deze doelgroep wordt samengesteld op basis van zoekgedrag in Google en YouTube én website bezoeken aan eigen of externe pagina’s. 

Een uitnodiging naar klanten en prospects

Klanten en prospects van de DS Stores en Salons hebben deze persoonlijke uitnodiging ontvangen per e-mail en/of op de deurmat. Geïnteresseerden kunnen eenvoudig online een tijdslot reserveren bij de DS Store of Salon bij hen in de buurt. De e-mail is gepersonaliseerd en staat vol met de features van de DS 9 E-TENSE.

Welk zakelijk model wil jij onder de aandacht brengen?

Heb jij zakelijke modellen die je ook graag onder de aandacht wil brengen van de juiste doelgroep? Met één druk op de knop gaan we voor je aan de slag. What are you waiting for?

Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen