
Powerblog? Deel
Powerblog? Deel
De Renault Rendez-Vous dagen
Van 13 tot en met 26 september vonden de Renault Rendez-Vous dagen plaats. De campagne stond in het teken van ‘zekerheid’. Niet geheel toevallig na de onzekere periode die we achter de rug hebben. Bij aankoop van een nieuwe Renault gedurende de Rendez-Vous dagen, profiteerden klanten van 4 jaar gratis onderhoud én garantie. Daarmee kon het voordeel oplopen tot wel 2.200 euro. Genoeg reden dus om een (online) bezoekje te brengen aan één van de deelnemende Renault dealers.

Online campagne
De online connaisseurs van PowerKraut hebben voor een deze deelnemende dealers naast een actiepagina respectievelijk een Facebook Ad, een Google Search Campagne en een Google Display Campagne ingericht. Dit alles met als doel zoveel mogelijk (potentiële) klanten binnen een relatief korte periode te bereiken. En met succes. Et voilà, we zetten de resultaten voor je op een rijtje:

Fysieke winkelbezoeken
De Rendez-Vous campagne heeft naast een grote online belangstelling ook fysieke winkelbezoeken tot gevolg gehad. Sinds enige tijd maakt Google het mogelijk conversie in de vorm van een winkelbezoek te traceren en te meten. Als direct gevolg van de Rendez-Vous dagen, hebben we maar liefst 140 fysieke winkelbezoeken kunnen meten. Wil je weten hoe dit in zijn werk gaat, of wil je je kennis hierover weer even opfrissen? Lees hieronder dan in het kort wat deze tool inhoudt.
Conversies via winkelbezoeken
Als bezoeken aan fysieke locaties, zoals hotels, autodealers, restaurants en winkels, belangrijk zijn voor je bedrijf, kun je ‘Conversies via winkelbezoeken bijhouden’ gebruiken om te zien welke invloed uw advertenties op het aantal winkelbezoeken hebben.
Veel consumenten voeren online onderzoek uit voordat ze in de winkel iets kopen. Google Ads kan van invloed zijn op deze online onderzoek beslissingen die tot winkelbezoeken leiden. Met winkelbezoeken kun je de volledige waarde van jouw online advertenties meten door rekening te houden met de extra conversies die offline plaatsvinden. Als je winkelbezoeken gebruikt, kun je jouw campagnes optimaliseren voor omnichannel-prestaties en het totale rendement op advertentie-uitgaven maximaliseren voor online en offline kanalen.
Voordelen
- Je kunt zien welke campagnes, zoekwoorden en apparaten uw bedrijf de meeste bezoeken aan jouw fysieke winkel opleveren.
- Je hebt inzicht in de volledige impact van jouw rendement op investering (ROI) en kunt beter onderbouwde beslissingen nemen over je advertentiemateriaal, uitgaven, biedstrategieën en andere elementen van uw campagnes.
- Je kunt de omnichannel-prestaties evalueren en optimaliseren door conversies via winkelbezoeken op te nemen in jouw ‘Slim bieden’-strategieën.
bron: support.google.com
Ik denk graag met je mee!
De Rendez-vous campagne heeft bewezen dat er ook met korte lijnen en een korte campagneperiode mooie resultaten behaald kunnen worden. Een juiste samenstelling van kanalen en middelen, afgestemd op de campagneperiode en beschikbare budgetten zijn hierin doorslaggevend.
Spice up your campaignKevin Remmen
Projectmanager
