De nieuwe Renault ARKANA

Een sportieve en hybride SUV: de nieuwe Renault Arkana zorgde al voor de officiële introductie in de showroom voor positieve reviews. Vanuit een centrale aanpak zetten we een sterke basislaag neer voor lokale dealercommunicatie. Een campagnestrategie met inzet op de periode voor, tijdens en geruime tijd na de showroomintroductie. Want natuurlijk is het goed om na te denken over je activiteiten op moment dat een nieuw model in je showroom staat. Maar de aanloop hier naar toe en periode hierna zijn minstens zo belangrijk.

De nieuwe Renault ARKANA

De krachten bundelen

Samen met een groep Renault-dealers hebben we invulling gegeven aan de volledige introductieperiode van dit veelbelovende model. In deze alles omvattende en crossmediale campagne wordt ingezet op een sterke zichtbaarheid en goede vindbaarheid. Per kanaal bepalen we de hoofdboodschap en best passende uiting voor deze modelintroductie. Daarin speelt video een belangrijke rol, waarmee we veel informatie behapbaar kunnen overbrengen aan iemand die de Arkana voor het eerst online ziet.

Dankzij onze samenwerking met een professioneel netwerk aan video specialisten via FilmQi is video op locatie efficiënt en eenvoudig te realiseren. Voor deze campagne ontwikkelden wij samen 4 video’s. Één langere video waarin de kijker meegenomen wordt in de belangrijkste aspecten van de nieuwe Renault Arkana. Aangevuld met 3 korte video’s waarin per video een detail wordt uitgelicht. Deze kortere video’s trekken de aandacht en zorgen ervoor dat één concreet punt goed bij de kijker blijft hangen. In Social Media rouleren deze video’s binnen de samengestelde doelgroep zodat zij telkens verrast worden met nieuwe content.

Outstream Video Advertising

Instream video’s kennen we allemaal. Dit zijn advertenties die afspelen voordat bijvoorbeeld een YouTube video begint. Je wordt dus ‘gedwongen’ de advertentie te bekijken. Outstream video’s zijn het tegenovergestelde. De advertentie video’s worden geïntegreerd in een artikel in prominente websites, zoals Autoblog, Topgear en BNR. Je leest een artikel en binnen dit artikel komt de advertentie in beeld. De lezer kan er dan voor kiezen om verder te scrollen of te blijven hangen. Als je kiest voor outstream video, dan wordt de advertentie echt onderdeel van de content op desbetreffende pagina. Dat resulteert in een hoog uniek bereik, interactie en kijkratio (VTR) tussen de 55% tot 63%.

Een mail vol beleving

Klanten werden persoonlijk uitgenodigd de nieuwe Renault Arkana te komen ervaren in de showroom. Gekleed in de vernieuwde huisstijl van Renault presenteerden we de meest belangrijke informatie over dit nieuwe model.

De funnel in kaart

De keuze voor een auto wordt niet in één nacht gemaakt. Met tientallen touchpoints en uren aan onderzoek over alle kanalen heen is de online klantreis zonder de juiste middelen lastig te volgen. Op basis van het ASPC-model brengen wij de campagneresultaten in kaart. Dit model omschrijft de 4 stadia in de klantreis: anonymous, suspects, prospects en clients. Wij meten de performance per stadium door op basis van samen vastgestelde KPI’s.

Powered by Dianne

Door de krachten te bundelen met een groep dealers, vergroten we de impact. Na een gezamenlijke kick-off sessie met de betrokken Renault-dealers, konden we het campagneplan vormgeven. Een plan over verschillende fasen en kanalen heen, waar wij dan ook uitgebreid de tijd voor nemen om samen te stellen. Als basis nemen we het doelgroepenonderzoek en eerste inzichten uit het online zoekgedrag naar de Renault Arkana. Doordat we centraal werken met de betrokken Renault marketeers, kunnen wij nog efficiënter werken. Hierdoor is er nog meer ruimte voor creatieve content, maatwerk video creatie en innovatie.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het case showcase block