
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
De nieuwe Citroën C3 bij Wensink
De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar, helaas, niet de eerste stap in de klantreis van een autokoper. Samen met Wensink zijn we aan de slag gegaan met een introductiecampagne met daarin drie fasen: zien, denken & doen.

De targeting
We starten met een zo breed mogelijke targeting waarin iemand de mogelijkheid krijgt zich aan te melden voor nieuws en ontwikkelingen over het nieuwe model. Op een hele toegankelijke manier, verzamelen we hierdoor de eerste geïnteresseerden, zonder dat er direct contact is tussen potentiële klant en verkoper.
Op basis van online interactie, met de campagne en/of met de Citroën pagina’s in de website, stellen we criteria waardoor iemand in de volgende fase valt: denken. Een belangrijke fase waarin we bovengemiddeld geïnteresseerde mensen bereiken, die, indien al actief op zoek naar een nieuwe auto, hoogstwaarschijnlijk ook andere merken ontdekken.
Het aantal mensen dat zich uiteindelijk in de doen-fase bevindt, zal lager zijn dan het aantal mensen aan het begin van de funnel. De relevantie van deze doelgroep, en daarmee kans dat zij uiteindelijk de showroom van Wensink opzoeken, is veel groter. De call-to-action “Plan je proefrit” zal bij deze doelgroep veel beter aansluiten dan bij mensen die de nieuwe Citroën C3 nog niet kennen. Zo bieden we per fase passende informatie en call-to-action.
Eigen video’s
In deze fase werken we onder andere met eigen video’s. Opgenomen door de huisfotograaf bij Wensink in Meppel, het script op afstand ingesproken door een stemacteur en gemonteerd door PowerKraut. Een mooie co-creatie die in enkele dagen is gerealiseerd.
Het resultaat
Het resultaat? Lokale, authentieke content waarin we in korte video’s toelichten waarom je als oriënterende autokoper moet kiezen voor de nieuwe Citroën C3 bij Wensink. Deze video’s worden roulerend vertoond aan de doelgroep in onder andere het social media- en display netwerk.
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
