De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De nieuwe Citroën C3 staat in de showroom bij Wensink Citroën. Langskomen voor een proefrit: dé manier om een nieuw model zelf te ervaren maar, helaas, niet de eerste stap in de klantreis van een autokoper. Samen met Wensink zijn we aan de slag gegaan met een introductiecampagne met daarin drie fasen: zien, denken & doen.

De nieuwe Citroën C3 bij Wensink

De targeting

We starten met een zo breed mogelijke targeting waarin iemand de mogelijkheid krijgt zich aan te melden voor nieuws en ontwikkelingen over het nieuwe model. Op een hele toegankelijke manier, verzamelen we hierdoor de eerste geïnteresseerden, zonder dat er direct contact is tussen potentiële klant en verkoper.

Op basis van online interactie, met de campagne en/of met de Citroën pagina’s in de website, stellen we criteria waardoor iemand in de volgende fase valt: denken. Een belangrijke fase waarin we bovengemiddeld geïnteresseerde mensen bereiken, die, indien al actief op zoek naar een nieuwe auto, hoogstwaarschijnlijk ook andere merken ontdekken.

Het aantal mensen dat zich uiteindelijk in de doen-fase bevindt, zal lager zijn dan het aantal mensen aan het begin van de funnel. De relevantie van deze doelgroep, en daarmee kans dat zij uiteindelijk de showroom van Wensink opzoeken, is veel groter. De call-to-action “Plan je proefrit” zal bij deze doelgroep veel beter aansluiten dan bij mensen die de nieuwe Citroën C3 nog niet kennen. Zo bieden we per fase passende informatie en call-to-action.

Eigen video’s

In deze fase werken we onder andere met eigen video’s. Opgenomen door de huisfotograaf bij Wensink in Meppel, het script op afstand ingesproken door een stemacteur en gemonteerd door PowerKraut. Een mooie co-creatie die in enkele dagen is gerealiseerd.

Het resultaat

Het resultaat? Lokale, authentieke content waarin we in korte video’s toelichten waarom je als oriënterende autokoper moet kiezen voor de nieuwe Citroën C3 bij Wensink. Deze video’s worden roulerend vertoond aan de doelgroep in onder andere het social media- en display netwerk.

Snel resultaten geboekt door kennis

“Wij hebben gekozen voor marketing automation, omdat we onze berichten zonder te overdrijven willen personaliseren. Het doel is om relevant te zijn voor onze klanten en extra waarde toe te voegen. Tijdens de implementatie en inrichting hiervan hebben wij gretig gebruik gemaakt van de kennis binnen PowerKraut. Hierdoor hebben we snel resultaten geboekt. De issues werden vakkundig verholpen door de specialisten”.

Jan-Willem Lamers

Teamleider Marketing bij a-point

Powered by Dianne

Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het blogs