Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen
Marketing & Communicatie adviseur

De Wensink Einde én Nieuwjaars Deals

Wensink knalde het jaar uit met de Wensink Eindejaars Deals. Een actie die zó succesvol bleek, dat ze er gewoon de Einde én Nieuwjaars Deals van hebben gemaakt! Klanten profiteren bij Wensink van mooie kortingen bij aanschaf van een nieuwe of gebruikte auto. De meeste modellen zijn uit voorraad leverbaar en bovendien ontvangt de klant bij geselecteerde merken 2 jaar gratis onderhoud indien er een 4-jarig onderhoudscontract wordt afgesloten.

Helemaal het einde met deze USP’s

Dát moet natuurlijk gecommuniceerd worden! PowerKraut ontwikkelde daarom een ‘plan de campagne’ om de doelgroep eens even subtiel met zijn neus op deze feiten te drukken. De USP’s van deze actie worden op een luchtige en ludieke manier gecommuniceerd, passend bij het nuchtere karakter van Wensink.

Eindejaarsdeals Wensink - PowerKraut

Twee fasen aanpak voor meer zichtbaarheid

Bij het opzetten van de campagne hebben we gekozen voor een twee fasen aanpak en een combinatie van push en pull marketing. Gedurende fase 1 trekken we de aandacht van een breed publiek binnen het gehele rayon van Wensink door in te zetten op zichtbaarheid. De actie wordt onder andere getoond op Facebook en Instagram. Op deze social media kanalen werken we met een set campagne visuals waarin telkens één hoofdboodschap (USP in combinatie met de campagnenaam) centraal staat. Aan eenzelfde doelgroep rouleren we deze visuals en boodschappen in dezelfde campagne. Hierdoor verrassen we met nieuwe content en vermijden we interne concurrentie. Door te werken met een gerichte boodschap, blijft deze tevens beter hangen. Daarnaast loopt er een search campagne, een Outstream Videocampagne op (bij de doelgroep) populaire websites en er wordt een e-mail verstuurd naar de klanten van Wensink. Voor het maximale effect zal de boodschap ook met offline middelen worden ondersteund.

OUtstream videocampagne

Een Outstream Video Campagne leent zich bij uitstek voor een zichtbaarheidscampagne. De speciaal voor deze actie ontwikkelde video wordt op populaire contentpagina’s binnen websites als Autoblog, Topgear en BNR getoond. Het voordeel van een outstream type advertentie is dat hij echt onderdeel wordt van de pagina. Hierdoor trekt hij een hoog aantal unieke kijkers die ook nog eens een sterke interactie vertonen. Een Outstream Video heeft dan ook een veel prominentere aanwezigheid dan bijvoorbeeld een display campagne. Gemiddeld kijkt maar liefst 55% tot 63% van het publiek naar de volledige video. Voor extra herkenbaarheid personaliseren we de uitging per provincie, met een herkenbare achtergrond (in Gelderland bijvoorbeeld een Posbank).

Outstream Video Wensink Gelderland
Outstream Video Wensink Friesland

Twee fasen aanpak: conversie

Fase 2 staat in het teken van conversie en is gerichter van aanpak. De groep mensen die op basis van fase 1 interesse hebben getoond doordat ze bijvoorbeeld de actie- en of voorraad pagina hebben bezocht, worden in fase 2 verleid tot actie over te gaan. Hen wordt een leadformulier getoond waarmee eenvoudig een contactaanvraag kan worden gedaan in hun zoektocht naar een voorraadauto. Uiteraard worden deze leads direct doorgeschoten naar de salesforce, die zorgdraagt voor een actieve opvolging.

ResulTaten van de campagne

Zowel de Facebook als Google campagne heeft met alle advertenties succesvolle resultaten behaald! Zó succesvol zelfs dat de campagne is verlengd.

Aan de slag met jouw volgende succesvolle campagne?

Jouw voorraad of occasions een extra boost geven? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Samen ontwikkelen we een campagne die jouw doelgroep zal aanspreken.

Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen