
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis
De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op hun brede assortiment aan multifunctionele bedrijfswagens. Dit doen heel slim ze door het inzetten van video.
De campagne, die tot 31 maart loopt, heeft een lokale insteek meegekregen. Er werd namelijk één format gemaakt, dat negen keer is opgenomen met steeds een verkoper van de een andere vestiging in de hoofdrol. Daarnaast is er één overkoepelende video gemaakt die Motorhuis merkbreed kan inzetten.

Efficiënt en coronaproof
Het grote voordeel van deze aanpak zit hem in de efficiëntie. Er was slechts één opnamedag nodig in Leiden, waarbij de verkopers in tijdsloten aanwezig waren voor de opname van hun video. Helemaal coronaproof dus. Vervolgens werden de gemaakte opnames aangevuld met een fragment uit de landelijke Opel Campagne, om de herkenbaarheid voor de consument nog eens extra te versterken.
De negen lokale videos zijn ingezet in negen lokale YouTube campagnes, een Facebook campagne is het betreffende rayon en uiteraard uitgezet via de social kanalen van de vestiging zelf. De tiende algemene video is ingezet als single ad op LinkedIn.
Het team van Motorhuis was zo te spreken over het proces en het resultaat, dat de opnames voor The Big Event inmiddels al gepland staan. Ook hierbij kiezen ze voor één concept, dat doorvertaald wordt naar de afzonderlijke vestigingen. Zo zal ook die campagne zo persoonlijk mogelijk worden gemaakt, zonder aan herkenbaarheid en corporate identiteit in te leveren.
Het resultaat
We kunnen ons voorstellen dat je inmiddels benieuwd bent naar het eindresultaat. Dat zullen we je dus niet onthouden. Kijk hier naar een greep uit de gemaakt video’s en raak geïnspireerd!
Overkoepelende motorhuis video
Raymond uit Hoofddorp
Stephanie uit Haarlem
Huub uit Delft
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
