De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

De maand maart stond voor Motorhuis in het teken van bedrijfswagens. Met de Bedrijfswagen Actiemaand, voorheen bekend als de Bestelwagen Besteldagen, vestigen zij alle aandacht op hun brede assortiment aan multifunctionele bedrijfswagens. Dit doen heel slim ze door het inzetten van video.

De campagne, die tot 31 maart loopt, heeft een lokale insteek meegekregen. Er werd namelijk één format gemaakt, dat negen keer is opgenomen met steeds een verkoper van de een andere vestiging in de hoofdrol. Daarnaast is er één overkoepelende video gemaakt die Motorhuis merkbreed kan inzetten.

De Bedrijfswagen Actiemaand van Motorhuis

Efficiënt en coronaproof

Het grote voordeel van deze aanpak zit hem in de efficiëntie. Er was slechts één opnamedag nodig in Leiden, waarbij de verkopers in tijdsloten aanwezig waren voor de opname van hun video. Helemaal coronaproof dus. Vervolgens werden de gemaakte opnames aangevuld met een fragment uit de landelijke Opel Campagne, om de herkenbaarheid voor de consument nog eens extra te versterken.

De negen lokale videos zijn ingezet in negen lokale YouTube campagnes, een Facebook campagne is het betreffende rayon en uiteraard uitgezet via de social kanalen van de vestiging zelf. De tiende algemene video is ingezet als single ad op LinkedIn.

Het team van Motorhuis was zo te spreken over het proces en het resultaat, dat de opnames voor The Big Event inmiddels al gepland staan. Ook hierbij kiezen ze voor één concept, dat doorvertaald wordt naar de afzonderlijke vestigingen. Zo zal ook die campagne zo persoonlijk mogelijk worden gemaakt, zonder aan herkenbaarheid en corporate identiteit in te leveren.

Het resultaat

We kunnen ons voorstellen dat je inmiddels benieuwd bent naar het eindresultaat. Dat zullen we je dus niet onthouden. Kijk hier naar een greep uit de gemaakt video’s en raak geïnspireerd!

Overkoepelende motorhuis video

Raymond uit Hoofddorp

Stephanie uit Haarlem

Huub uit Delft

Snel resultaten geboekt door kennis

“Wij hebben gekozen voor marketing automation, omdat we onze berichten zonder te overdrijven willen personaliseren. Het doel is om relevant te zijn voor onze klanten en extra waarde toe te voegen. Tijdens de implementatie en inrichting hiervan hebben wij gretig gebruik gemaakt van de kennis binnen PowerKraut. Hierdoor hebben we snel resultaten geboekt. De issues werden vakkundig verholpen door de specialisten”.

Jan-Willem Lamers

Teamleider Marketing bij a-point

Powered by Dianne

Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het blogs