PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
CarSelexy: een nieuw tijdperk voor universele autodealers
CarSelexy biedt universelen en (ex-)merkdealers een unieke kans om een eigen identiteit te creëren en een succesvolle toekomst op te bouwen. Door lokale zichtbaarheid en krachtige online marketing te combineren, helpt CarSelexy universele dealers uitblinken. Sebastiaan Toorman, Marketing Directeur bij VDS Automotive Group, legt uit hoe CarSelexy het nieuwe tijdperk voor universele autodealers heeft ingeluid.
Voor dealers die van merkdealerschap naar universele dealerschap zijn overgestapt
Sebastiaan Toorman: “We hebben vaak te maken met dealers in het middensegment qua omvang. Het zijn vaak single point dealers, professionele universele bedrijven, of ex-merkdealers die uit het netwerk zijn gezet en op zoek moeten naar iets nieuws. Omdat CarSelexy alleen zeer jong gebruikte occasions aanbiedt, is het een perfect alternatief voor nieuwe auto’s. Klanten zijn vaak trouw aan het bedrijf in plaats van het merk. Het voeren van dit label is dan ook een nieuwe kans voor de toekomst.”
Over CarSelexy
CarSelexy is een label van VDS Automotive Group. Onder de merkbelofte ‘CarSelexy, écht zo goed als nieuw’ worden uitsluitend occasions van maximaal twee jaar oud en minder dan 30.000 kilometer op de teller verkocht. Dit occasionconcept is interessant voor o.a. ex-merkdealers die op zoek zijn naar hun nieuwe eigen identiteit, zoals bijvoorbeeld voormalig Opel dealer Liewes Roden.
Langdurige samenwerking voor lokale naamsbekendheid
Sebastiaan: “Intern beschikken we over een zeer capabel marketingteam, maar we wisten dat er onvoldoende capaciteit over was om de online marketingactiviteiten voor alle CarSelexy dealers uit te voeren. We hebben zorgvuldig verschillende bureaus overwogen en uiteindelijk besloten om verder te gaan met de Kraut. Wanneer we een samenwerking aangaan, streven we altijd naar een langdurige relatie.”
De verbinding tussen lokaal en landelijk
Sebastiaan: “Wij nemen de sourcing en inkoop van de auto’s voor onze rekening, vervolgens verkopen de dealers ze binnen hun eigen rayon. Wij ondersteunen hen met de verkoop, en de Kraut zorgt voor lokale zichtbaarheid door middel van online marketingcampagnes. Hoewel we bewust weinig harde verplichtingen hebben richting de dealers, is lokale online marketing een must. Dit wordt ingericht door PowerKraut, waardoor iedere dealer op professioneel niveau online zichtbaar is. Het fundament staat inmiddels en de volgende stap is om performancecampagnes te gaan draaien. Naast dat we het belangrijk vinden dat de dealers ondersteuning krijgen vanuit ons, hopen we de dealers ook te inspireren door persoonlijke verbinding. Dit doen we bijvoorbeeld door halfjaarlijkse bijeenkomsten te organiseren, waarbij onze partners zoals PowerKraut ook meer vertellen over de trends.”
Samen online ambities waarmaken
Sebastiaan: “Onze ambitie is om in de komende twee tot drie jaar te groeien naar een netwerk van 40 tot 50 dealers, waarmee we een dekkend netwerk in heel Nederland creëren. Hierbij neemt iedereen deel aan online marketingactiviteiten. Vanuit het hoofdkantoor zullen we zorgen voor landelijke zichtbaarheid en verbinding. Het is namelijk essentieel dat alle neuzen dezelfde kant op staan, zodat de landelijke en lokale campagnes elkaar versterken.”
Klaar om samen met de Kraut online impact te maken?
Wil jij ook de verbinding leggen tussen lokaal en landelijk? De Kraut weet als geen ander hoe je door deze connectie écht impact maakt. Met onze slimme en efficiënte think central, act local kom je namelijk een stuk verder! Meer weten? Stuur gerust een berichtje.
Jeroen te Welscher