Branding Campagne Terwolde Renault

Voor Terwolde Renault hebben we recentelijk een branding campagne opgezet. Het doel van de campagne betreft het informeren en inspireren van een potentiële doelgroep, door de duurzame modellen van Renault onder de aandacht brengen. Daarnaast willen we uiteraard een bestand met geïnteresseerden opbouwen voor in de toekomst.
De duurzame Renault range met E-TECH-modellen, Bi-Fuel aanbod en de 100% elektrische ZOE biedt voor de autorijder die zich oriënteert op een duurzame vorm van rijden, een breed gamma aan mogelijkheden. Maar de verscheidenheid aan modellen en aandrijflijnen brengt ook vragen met zich mee. Wat zijn de verschillen en en wat past het beste bij mij en mijn rijgedrag? We geven hier antwoord op door onder andere doelgericht korte informatievideo’s te verspreiden en een mailing te verzenden richting leads.

Branding Campagne Terwolde Renault

Zien/denken-fase

We richten ons met deze campagne bewust op de zien/denken-fase, waarin men zich nog niet volledig bewust is van een behoefte of zich aan het oriënteren is op een nieuwe auto, maar mogelijk nog niet goed bekend is met de oplossingen die Terwolde Renault hen biedt.
Om een antwoord te geven op de vragen rondom duurzamer rijden, alsmede de modellen sterk te positioneren tegenover de concurrentie, werkten we met videocontent. We produceerden drie korte video’s van elk 15 seconden, waarin steeds één USP wordt uitgelicht. De video’s werden allemaal op locatie opgenomen met een professionele presentator.

Samenstellen van doelgroep

Eenmaal opgenomen en afgemonteerd, lenen de video’s zich met name goed voor inzet via Facebook, in het Display netwerk, YouTube Advertising en organische plaatsing door bijvoorbeeld de eigen verkopers. De doelgroep wordt samengesteld op basis van verschillende criteria waaronder geografisch (gebruikers in jullie Renault-bewerkingsgebied), demografisch (mannen en vrouwen vanaf 30 jaar), interesses (mensen met interesse in Elektrische Auto’s en Hybride Auto’s/ mensen met interesse in het merk Renault etc.).

Videos op Facebook

In Facebook vertonen we de drie video’s met unieke copy roulerend binnen de doelgroep. Zo verrassen en boeien we met verschillende content én brengen we meer informatie over. Aan de advertentie koppelen we een lead formulier met CTA “Informatie aanvragen”, waarin de gebruiker zijn/haar naam, e-mail en huidige auto kan invullen. Na verzending ontvangen de geïnteresseerden automatisch bovenstaande e-mail. Separaat wordt de lead ook naar de verkopers gemaild, zodat deze op een later moment kunnen worden opgevolgd.

Hier zitten verschillende voordelen aan:
⚡ Hoge toegankelijkheid van invullen
⚡ Geen afhankelijkheid van de website, waarin een consument toch vrij snel kan verdwalen binnen dit thema
⚡ De e-mail biedt verschillende CTA’s als vervolgpad, die weer naar de website linken
⚡ De e-mail is op later moment nog een keer te bekijken door de klant
⚡ De verkopers kunnen op toegankelijke wijze de dialoog starten. Houd er hierin rekening mee dat de leads zeker niet tot in hoge mate gekwalificeerd zijn!

Powered by Dianne

Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.

Dianne van der Veen

Marketing & Communicatie Adviseur
Neem contact met ons op
Powered by Dianne
Hier komt het case showcase block