Kevin Remmen
Project Manager

Occasionfeest bij Bochane

Van 17 tot en met 21 mei stond het Occasion Festival bij Bochane op de agenda. Vijf dagen geheel in teken van acties en extra’s omtrent het ruime occasion aanbod.

De klanten van Bochane kregen tijdens dit festival € 500 korting die naar eigen keuze besteedt mocht worden. Ze konden bijvoorbeeld kiezen voor een tankpas, onderhoudscheque of extra inruilpremie. We haalden voor de gelegenheid alle toeters en bellen uit de kast. Het werd één groot feest!

Het aanbod occasions komt naar de doelgroep toe

Om het Occasion Festival onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroepen, is er uiteraard gewerkt aan een feestelijk beeldmerk. Onze designers liepen nog nét niet de polonaise op kantoor, maar de festival sfeer zat er bij de Kraut lekker in. En dat is te zien in het beeldmerk.

Bochane Occasion Festival - PowerKraut

De media inzet is verspreid over verschillende kanalen en hebben allemaal hetzelfde doel: zo veel mogelijk verkeer genereren richting het occasion aanbod van Bochane. De diverse campagnes zijn speciaal ingericht om de bezoekers te laten converteren. En indien dit niet direct leidt tot een offerteaanvraag of een andere relevante conversie, worden bezoekers opnieuw benaderd door middel van een slimme remarketing campagne.

Facebook voorraad (remarketing) campagnes.

Om de voorraad van Bochane zo goed mogelijk weer te geven, is er gekozen voor een dynamische voorraadcampagne. Hiermee kunnen we namelijk de actuele voorraad real-time weergeven. Voor het Bochane Occasion Festival stelden we een campagne met als doelgroep personen geïnteresseerd in de merken Renault, Dacia en Nissan werden campagnes ingericht waarbij er door middel van een voorraadfeed gegevens werden ingeladen.

Aanvullend op de hierboven genoemde campagne gericht op interesse doelgroepen, is er tevens een dynamische voorraadcampagne ingericht als remarketing campagne. Websitebezoekers die niet hebben geconverteerd werden aan deze remarketing doelgroep toegevoegd. Via Facebook wordt dan opnieuw de advertentie getoond met voor hen een relevante occasion op basis van website gedrag.

Resultaten
De campagne heeft een korte looptijd gehad, desondanks is er veel zichtbaarheid behaald voor het Occasion Festival. Facebook springt hier uit met deze resultaten.

Dynamische voorraad zoekcampagne

Bochane maakt gebruik van dynamische voorraad zoekcampagnes binnen de always-on laag. Het voordeel hiervan is dat je real-time gepersonaliseerde advertenties kunt laten zien, ondanks de grote hoeveelheid producten en hoge doorloop. Voor het Occasion Festival zijn de advertentieteksten van deze campagne in lijn gebracht met de overige uitingen.

Een spetterende actie eDM.

Om het festival zowel onder huidige klanten als de prospects onder de aandacht te brengen, is ervoor gekozen om een actie eDM in te zetten. E-mailmarketing blijft vooralsnog één van de belangrijkste marketingkanalen voor (auto)bedrijven en staat bekend om zijn hoge ‘Return on Investment’ (ROI). In deze eDM is er voor gekozen alle voordelen overzichtelijk op een rijtje te zetten, zo kan de ontvanger direct bekijken welke occasion het beste bij hem past en eenvoudig tot actie overgaan!

Mission completed.

De campagne heeft dankzij zijn multichannel aanpak een zeer grote groep mensen bereikt. Het onder de aandacht brengen van het festival en de voorraad occasions bij Bochane is dus gelukt! Wil je zelf ook aan de slag? Neem contact op met de Kraut.

PK Visual