
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Battle of the SUVs bij DS Store Arnhem
In het maken van een keuze voor een nieuwe auto wordt er uiteraard veel vergeleken. Het is warrig en met name (een lang) online proces. De consument gaat van top of mind merk awareness naar longlist tot shortlist. Om de DS 3 CROSSBACK op deze shortlist te krijgen, moeten we de concurrentie aangaan met andere SUV’s. Let’s battle!

Even voorstellen: de concurrenten
Voordat we met de campagne begonnen hebben we onderzoek gedaan naar drie concurrenten van de DS 3 CROSSBACK: de MINI Countryman, de Audi Q2 en de Volkswagen T-Cross. Met deze campagne lichten we de belangrijkste USP’s van het DS-model uit en bieden we de consument de mogelijkheid de vier modellen en onderlinge verschillen te vergelijken. De consument begrijpt dat DS Store Arnhem, onderdeel van Wassink Autogroep, uiteraard niet de meest objectieve partij is als het aankomt op deze vergelijking. Daarom is er voor gekozen om ook onafhankelijke Automotive bronnen te tonen.
Online vergelijken wordt héél makkelijk gemaakt
Zowel in de uitstraling als in online targeting richten we ons op de concurrentiemodellen. Zo zetten we consumenten aan om de vergelijking te maken tussen de concurrentie en de DS 3 CROSSBACK. We zijn gestart met een uniek campagnebeeld, welke doorvertaald wordt naar verschillende online kanalen. In Facebook en Instagram vallen we op met een animatie. In een Lead Ad vragen we eerste, laagdrempelige gegevens van geïnteresseerden. Na het invullen krijg je automatisch toegang tot het PDF bestand. Hierin zijn de belangrijkste verschillen op een rij gezet, zoals: vanafprijzen voor aanschaf en lease, standaarduitrusting en objectieve testreviews.
De campagne in social media wordt versterkt met een display campagne. In Google wordt deze demografische doelgroep getarget en segmenteren we op basis van gedrag. Zoekt iemand naar relevante zoektermen rondom de concurrentiemodellen en/of bezoeken zij concurrerende websites, dan vallen zij in de display doelgroep. Deze display campagne linkt door de algemene landingspagina waar de PDF gedownload kan worden of direct een afspraak ingepland kan worden om de DS 3 CROSSBACK in de showroom te bewonderen.
Powered by Dianne
“Een nieuwe auto is één van de grootste aankopen die je in je leven doet. De Customer Journey is complex, duurt soms maanden en vindt voor het grootste gedeelte online plaats. Daarin kunnen wij het verschil maken, waarin we samen met onze klanten bouwen aan een sterk merk. Dat doe je bij PowerKraut niet alleen, er staat een indrukwekkend team met specialisten en fijne collega’s achter je waarvoor geen uitdaging te groot is.“
Neem contact met ons opDianne van der Veen
Marketing & Communicatie Adviseur
