
PowerCase? Deel
PowerCase? Deel
Autolease Twente kiest voor maximale flexibiliteit met nieuwe website
Als automotive marketeer zélf de controle hebben over je website. Wijzigingen doorvoeren wanneer het jou uitkomt, zonder iedere keer een technische partij te hoeven inschakelen. Geen dagen meer wachten op een kleine aanpassing, die door een developer in een paar seconden is uitgevoerd. Klinkt goed toch?
Alle vrijheid die je als automotive marketeer nodig hebt
Dit is precies de reden waarom Autolease Twente heeft gekozen voor PK Blocks. Judith Ros, verantwoordelijk voor de marketing van Autolease Twente: “Onze vorige website was sterk verouderd. Veel elementen moesten handmatig worden toegevoegd. Veel werk en door onze groei gewoonweg niet meer haalbaar en wenselijk. Op onze nieuwe website is beheergemak en het zelf kunnen toevoegen van elementen en pagina’s een must. Met PK blocks heb ik alle vrijheid die ik als marketeer nodig heb. PowerKraut is voor mij een technische partner met veel ervaring in de automotive branche. En je kunt maar beter gebruik maken van kennis die er al is.”
Bouw je website anders dan anders
Verandering. Sommigen moeten er even aan wennen. Onze aanpak is anders dan anders. We werken niet (meer) vanuit in beton gegoten wireframes, maar met losse elementen die jij zélf kunt voorzien van (smart) content. Uiteraard geheel in jouw eigen huisstijl. We ontwikkelen de basis samen. Maar bouwen kan je zelf. Hiervoor heb je echt geen webbouwer meer nodig.
Judith: “Het proces met PK Blocks gaat nét even iets anders dan ‘normaal’. Ik ben gewend dat er eerst een wireframe wordt gebouwd, gevolgd door een visueel ontwerp. Als dit akkoord is, dan wordt de website gebouwd en that’s it. PowerKraut pakt dit anders aan. Zij bouwen blokken en stijlelementen. Het was even wennen, maar ik zag direct welke mogelijkheden dit voor mij als eindgebruiker heeft. Die vrijheid en het gemak maakten dat ik er heel enthousiast van werd.
Basis- en sfeerelementen voor je website
Mike, Online Designer bij PowerKraut: “Ik ben gestart met mij te verdiepen in het merk en de bestaande huisstijl. Op basis van het huisstijlboek van Autolease Twente creëer ik een styleguide bestaande uit diverse basiselementen. Vervolgens voeg ik hier sfeerelementen aan toe om de huisstijl op de website zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen. Tot slot zet ik patronen klaar waar de klant zelf mee aan de slag kan. En missen er dingen? Dan voegen we dit gewoon voor ze toe. Op die manier heeft Autolease Twente in de toekomst alle vrijheid en flexibiliteit om zelf met deze elementen aan de slag te gaan.”
Een huurmodule op maat
Autohuur Twente is de verhuur en shortlease tak van Autolease Twente. Judith: “We wilden graag zelf meer grip hebben op onze verhuur- en shortlease activiteiten en hadden daarom behoefte aan een maatwerk verhuurmodule geheel in de huisstijl van Autoverhuur Twente. De verhuurmodule zit boordevol opties, die passen bij onze diverse verhuurmogelijkheden. Bovendien kunnen we de shortlease voorraad apart tonen van onze reguliere voorraad. Het lijkt wellicht simpel, maar aan de ‘achterkant’ zijn er veel variabelen waar de module rekening mee houdt.”
Wil je ook de touwtjes in eigen handen hebben?
De Kraut geeft je met alle liefde de vrijheid die je als automotive marketeer nodig hebt. Je hoeft niet dagen te wachten op een (kleine) aanpassing die je makkelijk zelf kunt doorvoeren. Klinkt goed toch?

Lieke Eemers