De-Kraut-Myrthe

Myrthe Eijkelkamp
Projectmanager

Actie(f) met Bochane

Deze zomerse campagne is voor iedereen die vooruit wil. Het tempo maakt hierbij niet uit. Of je nu wandelt, zwem, klimt of op een andere manier vooruit gaat. Bochane heeft alles in huis wat nodig is om comfortabel onderweg te zijn naar je favoriete activiteit. Deze campagne sluit perfect aan bij de visie van Bochane: “Mobiliteit zorgt voor vrijheid en stelt in staat om te gaan en staan waar je maar wil. Wij zorgen ervoor dat je zorgeloos van A naar B kan reizen, op welke manier dan ook. Daarmee willen we jou verder brengen en helpen vooruit te gaan. Of je nu dichtbij huis blijft deze zomer of de wereld gaat ontdekken: wij staan voor je klaar.”

Gezamelijk brainstormen voor een powerconcept

Vanuit Bochane hebben we de vraag gekregen om een overkoepelende zomercampagne te creëren die de gehele zomer ingezet kan worden. In een gezamenlijke brainstorm zijn de consumententrends en -behoefte gelinkt aan de USPs van Bochane. Uit een stapel van post-its is het concept van een actieve zomer ontstaan. Tijdens corona hebben steeds meer Nederlanders sporten (her)ontdekt. Met dit concept verbinden we (nieuwe) actievelingen aan Bochane. 

Na deze brainstorm is ons designteam aan de slag gegaan met het uitwerken van dit concept. De campagne ‘Actie(f) met Bochane’ werd gevisualiseerd en kreeg vorm. Doeltreffend en een brede kapstok voor een langere campagneperiode. Het beeldmerk biedt de basis voor alle campagne uitingen.

Acties voor elk type sporter

Op basis van online interesses, klantrelatie en demografische gegevens is een doelgroep samengesteld. Eigen klanten hebben voor de start van de campagne een mail ontvangen waarin Actie(f) met Bochane aangekondigt werd. De ontvanger werd gevraagd een keuze te maken voor een sportcategorie: balsport, outdoor sport, watersport en krachtsport. Na keuze landen zij op een countdown die aftelt tot de start van de campagne. Enkele dagen later ontvingen zij een mail met acties gericht op hun gekozen sportcategorie. Koos je bijvoorbeeld voor de categorie balsport, dan ontving je een mail met acties een sportieve auto waarin een groot deel van het team past. Waar bij outdoor sporten de dakdrager weer meer toepasselijk is.

Met deze e-mail flow zorgden we voor een opbouw in de campagne, waarin de (prijs)acties niet direct gepusht worden. Zo zijn er meerdere touchpoints gecreëerd en ontdekten we welke klanten openstaan voor de actieve acties.

Géén targeting op automerk of -model

Naast bewerking van de eigen klantendatabase is de actie gepromoot in Social Media kanalen Facebook, Instagram en Youtube. Hiermee bereiken we ook een nieuwe doelgroep met als doel het aantal nieuwe en unieke bezoekers van de online showroom te vergroten. In de social kanalen stond video centraal. Het motto van Bochane “Als je vooruit wil” legde de basis en werd gelinkt aan zes sporten. Met als eindresultaat 6 korte video’s.

De campagne draait om actief zijn en sporten. Daarom is targeting niet ingesteld op basis van interesse in een type automerk of -model, maar op sportieve voorkeur. Op basis van online interesses en gedrag zijn de sportcategorieën samengesteld waarin de videoadvertenties rouleren. Zo spreken we een sportieve doelgroep aan en houden we grip op de prestaties over de verschillende groepen heen. Kan jij raden welke sportcategorie het grootste is? ⚽️

Kom zelf in actie

Deze projecten vergen een intensieve samenwerking vanaf de conceptfase tot aan de uitvoering tussen alle afdelingen binnen PowerKraut en de Bochane Autogroep. Dit heeft gezorgd voor een dynamische samenwerking die prachtige resultaten oplevert in zowel creatieve ontwikkeling als online marketing. Stuur mij een berichtje en kom in actie!

De-Kraut-Myrthe

Myrthe Eijkelkamp