Think Central & shine local

Eén van de dingen die we super gaaf vinden om te doen, is onze klanten helpen hun nieuwste modellen te laten shinen. Modelintroducties lenen zich bij uitstek om flink uit te pakken. Autoretailers zijn trots op hun meest recente staaltje innovatie en design. De consument kijkt reikhalzend uit naar die ene, ver van tevoren aangekondigde variant van hun favoriete merk. Kortom, het is een feestje.

Think Central & shine local

Onderscheidend en effectief

Wij vinden het dan ook erg belangrijk dat dealers dit feestje op lokaal niveau mee kunnen vieren met op maat gemaakte tools. En aan de slag kunnen met een onderscheidende introductiecampagne die écht effect heeft. Vanuit onze visie Think Central, Act Local is PowerKraut als geen ander in staat om een door de importeur opgezet plan door te vertalen naar een voor het dealernetwerk functioneel in te zetten kanalenmix. 

Doelgroep op lokaal niveau aanspreken

In de afgelopen periode hebben we weer een aantal mooie introductiecampagnes voor onze klanten mogen inrichten. Zo maakten we onder andere kennis met de XBUS, kwam Kia met de indrukwekkende EV6, lanceerde DS Automobiles de stijlvolle DS4 en ook Dacia overtreft zichzelf met de introductie van de vernieuwde Dacia Duster. In aanloop naar deze introducties hebben we het dealernetwerk voorzien van een effectieve kanalenmix, om zo hun doelgroep op lokaal niveau te kunnen aanspreken. Het is voor hen een ideale aanleiding voor een contactmoment met hun klanten en het aanboren van nieuwe doelgroepen. Bovendien leent een introductie zich perfect om (potentiële) klanten uit te nodigen voor een bezoek aan de showroom en het maken van een proefrit. 

Data en de power van communicatie

We maken slim gebruik van data en combineren dit met de power van communicatie. Daarmee bieden wij dealers een campagne die qua look and feel aansluit op de landelijke campagne (wat uiteraard belangrijk is voor de herkenbaarheid) maar tegelijkertijd de lokale doelgroep aanspreekt. Wie die doelgroep precies moet zijn, kunnen we van te voren heel precies samen bepalen. We creëren de juiste boodschap, voor de juiste persoon, op het juiste moment én op de juiste plek! Hiervoor zetten we onder anderen de volgende middelen in: 

  • Facebook/ Instagram Advertising
  • Pinterest Advertising
  • Organische social posts
  • Display advertising
  • Gelokaliseerde Outstream Video advertenties
  • Linkedin Campagnes
  • Gepersonaliseerde bannersets

Benieuwd hoe dat eruit ziet? We delen graag een korte impressie van de meest recente introductiecampagnes.

DS Automobiles DS4

De doelgroep die we voor de DS4 wilden benaderen is er één die zich thuisvoelt bij de luxere merken. Een specifieke groep die we dan ook eens op een heel andere manier wilden benaderen. We experimenteren voor het eerst met adverteren op Pinterest. Dat ziet er dan zo uit als hiernaast.

Daarnaast werkten we met gelokaliseerde outstream video advertenties en hebben we gebruik gemaakt van de mogelijkheid om via LinkedIn heel specifiek te targeten. Dit doen we door het profiel samen te stellen van de potentiële koper van een DS4. Tot slot hebben we een mail gestuurd naar de eigen database.

Dacia Duster

De Dacia Duster heeft een facelift ondergaan en verdient het daarom om in de schijnwerpers te staan. Geen betere manier om dat te doen door het ontwikkelen van een Experience ad voor Facebook en Instagram. Op deze manier laat je de auto door middel van toffe visuals beeldvullend aan je doelgroep zien. Uiteraard hebben we potentieel geïnteresseerden benaderd door middel van een gepersonaliseerde e-mail ontworpen door onze eigen designers, en leverden we een 5-delige bannerset en een video voor een lead ad aan. 

Kia EV6

Ter promotie van de EV 6 hebben we voor verschillende dealers ingezet op het maken van een afspraak voor een proefrit. Sommige dingen moet je nou eenmaal echt ervaren! We hebben een Facebook Lead ad opgezet waarmee we ons hebben gericht op een doelgroep samengesteld op basis van demografische/ sociografische informatie en online gedrag. Daarnaast zijn er een display en LinkedIn campagne gelanceerd.

Dacia Duster video
eDM Kia EV6

XBUS

Het concept van een modulair voertuig is nieuw en uniek, er is geen voertuig dat hier op lijkt. Om dit concept onder de aandacht te brengen van de doelgroep hebben wij onder andere geadviseerd om een Facebook Lead Ad in te zetten in combinatie met onderstaande video. Daarnaast hebben we gewerkt met Outstream layer headers voor op de dealerwebsites, organische social posts, een Facebook Lead ad, is er een eDM verstuurd en hebben we een 5-delige bannerset geleverd. 

There is more where that came from

Geïnspireerd geraakt? Onze Kraut ontwikkelt ook voor jou een vlijmscherpe introductiecampagne. Alles wat jij nodig hebt is een beetje lef… en onze contactgegevens natuurlijk. Daag ons uit en maak dit jaar nog gebruik van onze eindejaarsactie.

Voor komend jaar hebben we alweer enkele modelintroducties op de planning staan. Houd onze website en socials in de gaten om te zien wat we met de nieuwe Renault Mégane, de Citroën C5 X en de ID. Space Vizzion van plan zijn. To be continued… Niks missen? Schrijf je dan snel in voor onze nieuwsbrief.

Hier komt het blogs