BRUTE: een merk met power

Power. Het zit in onze naam en in ons DNA. De Power van data, durf en denkkracht. Maar ook van paardenkracht, 380 pk om precies te zijn. We gingen in gesprek met Koen Both, marketeer bij Zeeuw Automotive in Zuid-Holland, over het Nederlandse merk BRUTE. Met deze brute kracht voegt dit merk veel extra Power toe aan de Italiaanse merken die zij al jaren voeren.

BRUTE: een merk met power

If we have to explain, you wouldn’t understand

Voor de avonturiers

“Een BRUTE Jeep is een auto die je moet ervaren, om het te begrijpen. Het is een combinatie van het ruige uiterlijk van een Jeep en verfijnde afwerking. Maar bovenal een gevoel van pure vrijheid” introduceert Koen. “De power van dit merk zit hem in het feit dat hij volledig te personaliseren is. Een persoonlijk interieur, velgen en custom made exterieurkleuren. Alleen de allerbeste Nederlandse vakmannen en -vrouwen mogen de hand eraan leggen.”

“De BRUTE modellen worden gebouwd op de ijzersterke basis van de Jeep Wrangler, daarom is de verfijnde BRUTE must-have voor de avontuurlijke autoliefhebber. Jeep staat, evenals Zeeuw, al jaren voor kwaliteit en authenticiteit. BRUTE gooit daar nog de performance en exclusiviteit bovenop. Dit alles bij elkaar maakt dat BRUTE de perfecte aanvulling is op ons huidige merken aanbod. We zijn dan ook trots om dit luxe premium merk aan onze collectie te mogen toevoegen.”

Marketing & BRUTE

“BRUTE staat voor pure vrijheid. Geen enkele BRUTE is hetzelfde. Het zijn stuk voor stuk persoonlijke monumenten die samen met de klant zorgvuldig zijn samengesteld. En daarin zit het verschil met onze volume merken. De doelgroep wil pure vrijheid: een auto die volledig te personaliseren is naar hun ideaalbeeld en levensstijl. Een BRUTE is een weerspiegeling van hun stijl, persoonlijkheid en wensen.”

“Hier moet ook de marketing op aangepast worden. De eindeloze mogelijkheden in personalisering en de pure vrijheid die een BRUTE met zich meebrengt moet overgebracht worden. Maar zoals eerder al gezegd; een BRUTE Jeep is een auto die je moet ervaren, om het te begrijpen. En daarom hebben wij in de showroom ook een speciaal en exclusief BRUTE gedeelte, waar die kernwaarden van BRUTE naar voren komen.”

Onze Kraut wordt blij van elk automerk. Of deze nu in honderd- of enkeltallen verkocht worden. Wij vinden de uitdaging in het aansluiten van marketing bij de doelgroep en customer journey. In dat opzicht is BRUTE niet anders, maar toch weet het merk elke keer weer indruk te maken wanneer deze ergens op een beeldscherm langskomt.