Aandacht voor privacy

Er ligt tegenwoordig een enorm vergrootglas op privacy en (het eigenaarschap van) persoonlijke data. Wij volgen deze ontwikkelingen op de voet en zullen op korte termijn verder inzoomen op het verdwijnen van de third-party cookie, wat de gevolgen zijn op de korte termijn en wat je kan doen om de negatieve impact op lange termijn zo klein mogelijk te houden.

Aandacht voor privacy

First-party data first

Vooruitlopend op de ontwikkelingen in het landschap van (online) advertising zien we dat first-party data steeds belangrijker gaat worden. Dit zijn onder andere persoonsgegevens die je als bedrijf verzamelt in je CRM, Lead Management en Dealer Management systeem. Het centraliseren van deze data zal steeds belangrijker worden. Als dit bij jou nog geen prioriteit is, maak er dan zeker een prioriteit van! Want één ding is zeker. Het is tijd om goed na te gaan denken over een first-party data strategie.

Future-proof communicatie

Een meer relevante boodschap versturen naar je klant of prospect: first-party data speelt essentiële rol hierin. Hoe meer informatie je als bedrijf tot je beschikking hebt, des te persoonlijker de communicatie. Het inzetten van Marketing Automation is een enorm goed voorbeeld van sturen op échte 1-op-1 communicatie. Een ander goed voorbeeld van hoe je meer uit je eigen klantenbestand kan halen is Google’s Customer Match.

It’s a match

Met Customer Match kun je jouw klanten matchen en daarmee relevanter adverteren binnen de platformen van Google. Deze match kan gemaakt worden door klanten handmatig te uploaden in de omgeving van Google, uiteraard is dit ook te automatiseren. Vervolgens kan Google klanten matchen op e-mailadres en telefoonnummer. Er is onlangs zelfs een nieuwe feature uitgerold waarmee je binnen Google Ads direct kan zien hoe hoog het percentage matches is. Handig!

Wat kan je met de data van Customer Match?

Leuk, it’s a match! Maar wat kun je dan met de data? Je kunt bijvoorbeeld personen uitsluiten die als een lead uit een campagne naar voren zijn gekomen om kosten te besparen. En méér:

⚡ Upsellen bij bestaande klanten

⚡ Heractiveren van passieve klanten

⚡Ondersteunen van e-mailcampagnes

⚡ Zoeken naar gebruikers die op bestaande klanten lijken

⚡ Uitsluiten van klanten die net een auto hebben gekocht

Wil je sparren over data (en onze oplossingen) of aan de slag met Customer Match? Neem dan gerust contact met ons op!

Hier komt het blogs