
Powerblog? Deel
Powerblog? Deel
Met een volle accu aan de start van 2022
Momenteel rijden er meer dan 335.000 elektrische auto’s over de Nederlandse wegen. Hiermee streeft het aantal EV’s de hoeveelheid LPG aangedreven auto’s ruim voorbij. En de populariteit van de elektrische auto neemt nog steeds toe. Uiteraard rijden de meeste mensen elektrisch omdat ze hiermee minder schadelijke stoffen uitstoten tijdens het rijden. Maar het blijft ook financieel nog steeds erg aantrekkelijk om te kiezen voor een auto met een stekker. Tot 2025 betaal je voor een elektrische auto bijvoorbeeld geen Motorrijtuigenbelasting en ook de onderhoudskosten vallen lager uit dan bij een benzine of dieselauto.

Subsidiepot 2022 opnieuw gevuld
Bovendien is het subsidiepotje voor elektrische auto’s in 2022 opnieuw gevuld. Mits je aan enkele voorwaarden voldoet, ontvang je bij aanschaf van een nieuwe volledig elektrische auto € 3.350 subsidie. Ga je voor een tweedehands model, dan mag je € 2.000 euro van het aankoopbedrag aftrekken. Dat is toch lekker! Een aanvraag indienen kan super eenvoudig met gebruik van je DigiD, maar wees er snel bij, want in 2021 was dit potje al in de eerste(!) week van januari leeg…
Ook voor de zakelijke rijders blijft elektrisch rijden financieel interessant. De bijtelling stijgt komend jaar weliswaar van 12% naar 16%, maar je bijtellingsvoordeel bedraagt toch nog steeds 6%. De grens waarvoor dit voordeel geldt is echter wat naar beneden bijgesteld en ligt nu op € 35.000, voor elke euro daarboven betaal je de reguliere 22% bijtelling.
Volgeladen met inspiratie
In 2022 blijft de elektrische auto onverminderd populair. Maar hoe zorg je er nou voor dat de consument er één bij jou komt kopen? Wij inspireren je graag met voorbeelden van toffe campagnes die we voor onze klanten hebben mogen uitvoeren.
Serious business
Wensink besloot het momentum van de introductie van de Mustang Mach-E te combineren met een aantrekkelijk aanbod voor hun zakelijke doelgroep. De campagne genaamd Serious Business, werd onder meer door middel van een Instant Experience advertentie op Facebook en Instagram gecommuniceerd. Deze manier van adverteren is interessant vanwege de diversiteit aan content die je er in kwijt kunt (en die ook nog eens beeldvullend getoond wordt) maar ook omdat het mogelijk is de interactie met de doelgroep te monitoren en op te slaan in een advertentiegroep. Zo is te meten hoeveel content gemiddeld bekeken wordt en hoeveel interactie er met de advertentie heeft plaatsgevonden. Bovendien is deze doelgroep op een later moment eenvoudig te retargeten. Lees meer over deze case >
Populairste EV van 2021
In samenwerking met Kia Nederland en DealerDesk heeft PowerKraut een landelijke campagne opgesteld voor de best verkochte elektrische auto van 2020: de Kia e-Niro. Om hier aandacht voor te genereren, hebben we een landelijke campagne opgezet waar alle Kia-dealers aan deelnamen. Belangrijk bij deze campagne was dan ook om regionaal (per dealer) aansluiting te vinden op de landelijke marketingcampagne (Think Central, Act Local) en daarbij zo efficiënt mogelijk te werken. De mediakeuze is dan ook gedefinieerd op basis van scherpe regionale segmentaties.
Lees meer over deze case >
Let’s go for a drive
In samenwerking met Auto Hoogenboom hebben we ter promotie van de elektrische Audi E-tron, een allesomvattende campagne gerealiseerd. De online campagnes versterken door de inrichten van een marketing flow in Marketing Automation software Active Campaign.
De elektrische rijder bereiken
In samenwerking met Van Mossel hebben we een bannercampagne opgezet ter promotie van de Jaguar i-Pace EV320, het volledige elektrische model van dit merk. In het Real Time Bidding netwerk hebben we met extra data criteria de doelgroepsegmentatie bepaald.
De actieradiusvergelijker: hoe ver kom jij
Een van de punten waar de elektrisch rijder naar kijkt in het maken van de keuze voor een elektrische auto, is de actieradius. In onze actieradiusvergelijker kun je op basis van de eigen locatie direct zien hoever je potentieel kunt rijden met de elektrische auto naar jouw keuze. De tool biedt de mogelijkheid deze te vergelijken met andere elektrische modellen. Een interactieve manier om de actieradius van jullie elektrische auto weer te geven! De actieradius vergelijker is eenvoudig als iFrame in je website te plaatsen, met passende call to actions en vervolgstappen. Bekijk het hier!