Marketing automation als essentieel onderdeel

Deze maand bestaan de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de belangrijkste onderwerpen die de branche het afgelopen jaar bezig heeft gehouden. Deze week spreken we Jan-Willem Lamers, Teamleider Marketing van A-Point Groep, over marketing automation.

Marketing automation als essentieel onderdeel

Marketing automation als essentieel onderdeel in de marketingstrategie van A-point Groep

De overstap naar marketing automation

Begin 2020 heeft A-Point Groep besloten om hun marketingstrategie versneld te implementeren. Een logische stap in dit traject was om een vernieuwde structuur van e-mailmarketing in combinatie met marketing automation software in te gaan zetten. Met als doel om de juiste doelgroep relevante content aan te bieden, op het juiste moment in de klantreis. Marketing automation is voor hen dé tool om gepersonaliseerde communicatie in alle online en offline kanalen geautomatiseerd in te zetten.

Marketing automation op korte en lange termijn

Bij A-Point Groep staat de klant centraal, ook in de communicatie. Jan-Willem: “Wij willen onze berichten zonder te overdrijven personaliseren. Hiermee willen wij relevant zijn voor onze klanten en extra waarde toevoegen. De interactie met onze klanten kan hierdoor worden verbeterd en dit creëert kansen voor onze service- en sales teams. Met marketing automation kunnen we door de lead scoring mogelijkheden onderscheid maken in marketing qualified leads en sales qualified leads.” Op dit moment zet A-Point Groep marketing automation in voor hun online kanalen. Op korte termijn willen zij ook offline en telemarketing kanalen gaan automatiseren om lost-leads te activeren.

Snel resultaten geboekt

Jan-Willem: “Tijdens de implementatie en inrichting hebben wij gretig gebruik gemaakt van de kennis binnen het team van PowerKraut. Hierdoor hebben we snel resultaten geboekt. De issues werden vakkundig verholpen door de specialisten”.

De voordelen op korte termijn

A-Point Groep verwacht op korte termijn verbeteringen in hun marketing KPI’s, zoals: open rates, klikratio’s en een stijging van het aantal leads vanuit e-mailmarketing. Dit doordat ze nu al direct relevantie toevoegen aan de communicatie. De focus ligt voor hen echt op het resultaat van marketing automation op lange termijn. Jan-Willem: “Ik geloof er in dat deze vorm van marketing gaat bijdragen aan de merkkracht van A-Point. Op naar een nóg sterker merk!”.

Hier komt het blogs