
Powerblog? Deel
Powerblog? Deel
Jij hebt een doel, wij hebben een plan
We zeiden het al eens eerder, omdat het zo waar is: Marketing zonder strategie is als een auto zonder motor. Het ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar het brengt je niet ver. Strategie is wat ons betreft dan ook onlosmakelijk verbonden met marketing en de basis van onze werkwijze.
stra·te·gie (de; v; meervoud: strategieën)
Bekwaamheid om met behulp van de ter beschikking staande middelen een gesteld doel te bereiken.
Strategisch te werk gaan vergt inzicht, ervaring, kennis, een beetje lef en inlevingsvermogen. Een flinke dosis inlevingsvermogen zelfs, in je klant en (als bureau) in de klant van je klant. Hoe gedragen ze zich? Hoe oriënteert hij zich? Waar en wanneer oriënteert hij zich? En hoe speel je hier als mobiliteitsaanbieder slim op in? Vandaag, morgen én overmorgen.
Een reëel maar ambitieus plan
Het kan in de snel veranderende automotive branche een hele uitdaging zijn om vooruit te kijken. Laat staan om hier concrete stappen aan te verbinden. Er moeten keuzes gemaakt worden en doelstellingen geformuleerd. Die reëel, maar wel ambitieus zijn. En meetbaar. En tussentijds aanpasbaar als de omstandigheden daar om vragen. En oja, dat allemaal ‘even’ naast je dagelijkse workload. Wat, let’s face it, toch altijd weer voorrang krijgt op de lange termijn. Dus hé, strategisch te werk gaan, ga er maar aan staan…
Kwartaalplan
Gelukkig hoef je het niet alleen te doen. PowerKraut helpt je graag. Door de kansen die we beiden zien slim te combineren, bepalen samen jaardoelen. Maar, om het praktisch en wendbaar te houden, werken we met concreet uitgewerkte kwartaalplannen. We maken keuzes op basis van onze gezamenlijke ervaring en kennis van de markt. In nauw overleg formuleren we doelstellingen, waarbij we elkaar uitdagen het maximale uit onszelf en uit elkaar te halen. Het kwartaalplan bevat bovendien een duidelijk en tijdsgebonden implementatieplan met bijbehorende kanalenmix. Uiteraard monitoren we doorlopend de voortgang en wijzigen de koers indien nodig. Zo houden we onszelf, maar ook elkaar scherp.
Houvast en structuur
Door met een kwartaalplan te werken, ben je altijd op de hoogte van waar we staan. Het geeft houvast, inzicht en structuur. Op projectniveau én op directieniveau. Is marketing niet jouw dagelijkse verantwoordelijkheid? Door middel van een kwartaalplan ben je toch altijd up-to-date en inhoudelijk geïnformeerd. Een ander voordeel van een kwartaalplan is dat je je uren veel efficiënter kan inzetten. Door niet reactief maar proactief te werken en met een duidelijk doel voor ogen. En oja, dat allemaal terwijl jij je bezig houdt met je dagelijkse workload. Klinkt al een stuk beter toch?
Aan de slag met een kwartaalplan?
Bij de Kraut neemt jouw persoonlijke Client Manager en een multidisciplinair team van experts nemen je een serieuze stapel werk uit handen. Maar…. jij blijft in de lead. Want het mag dan ons plan zijn, het blijven jouw doelen. Wanneer zullen we starten?

Jiske van Halteren