Instagram Gidsen in de Automotive

Het social media platform Instagram wordt steeds populairder en de ontwikkelingen zijn haast niet bij te houden. Na de komst van IGTV en Instagram Reels is er weer wat nieuws: Instagram Gidsen. Je kunt het zien als een blogpost of als een brochure van bijvoorbeeld de nieuwste Nissan QASHQAI of Audi RS E-Tron GT op Instagram. Een normale Instagram post is niet bedoeld voor lange teksten, een Gids is daarom perfecte manier om je profielbezoekers meer informatie te geven. 

 Instagram Gidsen in de Automotive

Hoe werkt een Instagram Gids?

Met een Gids kun je producten of berichten bundelen en er meer informatie, tips of advies bij geven. Het lijkt eigenlijk op een blog, want je kan zelf titels, beschrijvingen en opsommingen toevoegen. Een Gids verschijnt onder het krant-icoontje op je profiel en op de Ontdekken-pagina. Het de perfecte manier om je doelgroep op een creatieve en kosteloze wijze te informeren. Daarbij kan je bepaalde modellen of merken onder de aandacht brengen en een Gids is ook nog eens no-time in elkaar gezet. Genoeg voordelen dus om direct aan de slag te gaan! 

Er zijn drie soorten Instagram Gidsen: plaatsen, producten en berichten. Maar welke soort zet je waarvoor in? We hebben het voor je  op een rijtje gezet:

Plaatsen: hiermee kun je een specifieke plek aanbevelen. Zet je showroom bijvoorbeeld in het zonnetje en geef jouw volgers een goed beeld van het pand, interieur en de verkopers. 

Producten: licht bepaalde producten, zoals modellen van hetzelfde merk uit. Maak een Gids met bijvoorbeeld SUV’s van Volkswagen of Kia. Hiervoor moet eerst een koppeling gemaakt worden met een Facebook Winkel. 

Berichten: dit is wellicht de meest creatieve optie. Voeg posts van jezelf of anderen toe aan een Gids. Bijvoorbeeld: maak een post van een splinternieuw elektrisch model, met berichten over het interieur, het opladen van de auto en foto van aflevering bij een klant. Geef daarbij de verschillende configuratiemogelijkheden en tips hoe je het zuinigst rijdt.

Zo zet jij stap voor stap een Instagram Gids in elkaar

Een Instagram Gids in elkaar zetten is eenvoudiger dan je denkt! Ga eerst naar je Instagram profiel en volg onderstaande stappen:

  1. Kies het gewenste account waarmee je een Gids wil maken
  2. Druk op het (+)teken om te starten 
  3. Ga voor de optie ‘nieuwe Gids maken’ (onderaan)
  4. Kies welke Gids je wil inzetten: plaatsen, producten of berichten
  5. Volg de stappen per Gids en je hebt er binnen no-time één live staan! 

In het onderstaande voorbeeld hebben we gekozen voor een Gids bestaande uit berichten. Hierbij selecteer je de berichten die je wil toevoegen aan deze Gids, daarna voeg je pakkende titels en omschrijvingen toe. Eenvoudig toch? 

Een Instagram Gids inzetten als brochure

Zet nieuwe modellen in de schijnwerpers en geef alle ins en outs van het model weer, net als in een brochure. Of deel tips hoe je een auto weer helemaal lente-proof maakt, de mogelijkheden zijn oneindig! Wij geven je graag nog wat inspiratie waarmee je direct aan de slag kunt:

⚡ Geef tips over het onderhoud van de auto’s; hoe onderhoud je de banden het beste?

⚡ Elektrisch of hybride; wat zijn de voordelen en waarom moeten jouw volgers vandaag nog overstappen? 

⚡ Private Lease of zakelijk lease; welke modellen zijn het populairst en wat zijn de mogelijkheden? 

Gelukt? Mooi! Vergeet niet de Gids toe te voegen aan je Stories, zodat je volgers direct op de hoogte zijn. 

Hier komt het blogs