

Powerblog? Deel
Powerblog? Deel
Ik ga op vakantie en neem mee…
We staan allemaal (al een tijdje) te popelen om op vakantie te gaan. En we zoeken massaal naar een maner om er toch even lekker tussenuit te kunnen. Gelukkig is ons eigen land rijk aan mooie bestemmingen. In 2020 ging maar liefst de helft van de Nederlanders dan ook op vakantie binnen de landsgrenzen, tegenover 38% in 2019. Het overgrote deel pakte hiervoor de auto. Dit jaar zal deze trend zich naar alle waarschijnlijkheid voortzetten. Vergeet daarom niet om aandacht te besteden aan veilig reizen met de auto in de zomer. Want ook in eigen land wil je veilig van A naar B reizen.

Zomer, check
Ook het zoekvolume op de term ‘APK’ lag in 2020 opvallend hoger dan in 2019. Zoekopdrachten die te maken hebben met het onderhouden van een auto beginnen normaal gesproken vanaf mei toe te nemen. Met een piek in juni en juli. In 2020 startte deze piek echter later en liep door tot diep in augustus. Ook komend jaar verwachten we dat men gedurende de gehele zomer meer aandacht zal besteden aan het goed onderhouden van de auto. Haak hier dus vooral op in!
Geef een boost aan je aftersales
Geef eenvoudig een boost aan je aftersales met de slimme ‘veilig op vakantie’ inhaker. Probeer hierbij te investeren in de lange termijn: bekijk je after-sales proces door ogen van de consument en creëer een gebruiksvriendelijk en vloeiend proces. En als die werkplaatsplanning dan lekker volloopt, zorg dan dat je de aanloop goed verspreid en stel in de mailing bijvoorbeeld een datum en tijdstip voor per ontvanger, die ze enkel nog hoeven te bevestigen.
Waan je even helemaal in Italië of Frankrijk
Wil je je klanten toch even dat mediterrane gevoel meegeven? Neem ze dan mee in een online ervaring door de aandacht te vestigen op je voorraad aan Italiaanse modellen of de nieuwste Franse Renault auto’s. Laat ze wegdromen bij azuurblauwe zeeën en zwoele zomeravonden. Tover je online en fysieke showroom om naar een zomers oord. De klant hoeft niet ver te reizen om zich toch even in het buitenland te wanen.
En vergeet niet om jouw social media in te zetten om een vakantiegevoel te creëren. Geef ze bijvoorbeeld tips voor een goed onderhouden auto of maak een korte checklist zodat je doelgroep zorgeloos op vakantie kan.