

Powerblog? Deel
Powerblog? Deel
Splinternieuwe showroom voor Harrie Arendsen
Deze maand bestaat de Motivatie op Maandag maar liefst een jaar en dat willen we vieren! Daarom blikken we met onze klanten terug op de belangrijkste onderwerpen die de branche het afgelopen jaar bezig heeft gehouden. Deze week spreken we Daan Seegers, Senior Online Marketeer bij Harrie Arendsen, over digitalisering en hun nieuwe online showroom.

Een splinternieuwe vestiging in de maak
Voor Volvo dealer Harrie Arendsen stond het afgelopen jaar in het teken van innovatie, helemaal nu digitalisatie in een stroomversnelling terecht is gekomen. Zij beschikken op dit moment over vijf showrooms, waaronder een online showroom. De website van een dealerbedrijf geldt in onze ogen namelijk als volwaardige en misschien wel de belangrijkste vestiging. Momenteel wordt er achter de schermen hard gewerkt aan de nieuwe online showroom van Harrie Arendsen. Wat was voor hen de belangrijkste reden voor deze ontwikkeling?
De gevolgen van digitalisering voor Harrie Arendsen
Daan: “Digitalisering heeft gezorgd voor een toename van het aantal website bezoekers, een groei in het aantal online aanvragen en meer online verkopen. Daarbij heeft digitalisering geleid tot veranderingen in onze bedrijfsvoering en zijn er versneld beslissingen genomen over bijvoorbeeld fysieke vestigingen, verkooplocaties en onze online showroom.”
De keuze voor een nieuwe online showroom
In een bewogen jaar heeft Harrie Arendsen de keuze gemaakt om te investeren in hun online showroom, maar waarom? Daan: “De automotive branche is in beweging. Je moet blijven innoveren om voorop te blijven lopen. Daarbij is schaalbaarheid van een website erg belangrijk voor ons, we willen namelijk dynamisch werken. Met de nieuwe website kunnen we eenvoudiger en sneller schakelen, dit zorgt ervoor dat we meegroeien.
Relevant blijven voor (potentiële) klanten
Op dit moment zitten wij in de bouwfase van de online showroom. Daan: “De opstartfase en het ontwikkeltraject verliepen soepel. We zijn op dit moment bezig met het bouwen van de website, nu begint het echt vorm te krijgen. Ons doel is om relevant te zijn en te blijven, voor onze (potentiële) klanten. We willen mensen nu en in de toekomst onafhankelijkheid bieden door onze verschillende mogelijkheden op het gebied van mobiliteit.”
Is jouw online showroom ook toe aan renovatie?
Zijn conversie optimalisatie, gebruikerservaring en snelheid belangrijke speerpunten voor jou en is jouw huidige website toe aan vernieuwing? Wij denken graag met je mee! Ontwikkelen doen we samen, bouwen kan je zelf!