Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen
Marketing & Communicatie adviseur

Feestelijke inhakers voor de automotive

Je weet het hele jaar dat ze eraan komen en toch denk je iedere keer weer, is het al zover?! De feestdagen! Maar nog belangrijker, de voorbereiding voor de feestdagen… Hoewel het nog ver weg lijkt, adviseren wij onze klanten (zeer) bijtijds te beginnen met het plannen van acties en campagnes. Haast komt originaliteit en creativiteit vaak niet ten goede en juist in de periode waarin je klanten overspoeld worden met marketing, wil je opvallen. Dus omcirkel in plaats van 5, 25 of 31 december op je kalender, juist eens de data waarop je zou moeten beginnen met de eerste voorbereidingen.

Een paar feestelijke feiten op een rij

Emerce deed onderzoek naar het consumentengedrag rond de feestdagen van 2021. Wist je bijvoorbeeld dat:

  • Een nieuw product voor door de meeste mensen via Google Search ontdekt?
  • Videocontent in nog grotere mate invloed heeft op het koopgedrag tijdens de feestdagen? Meer dan de helft van de mensen zoeken, na het zien van een video advertentie, het product op.
  • Er elk jaar steeds meer geld besteed wordt tijdens Black Friday? Deze periode wordt ook steeds langer, waardoor Cyber Maand een betere naam is voor de maand november.
  • Het advies voor dit jaar luidt om een campagne uit te zetten op basis van je doelgroep en klantdata in plaats van je kanalen en producten?

Inhakers voor op de agenda

Het voordeel van een inhaker is dat je deze al vooruit kunt plannen, omdat je weet dat er een specifieke (feest-)dag of periode aankomt. Zorg dat je boodschap goed aansluit bij de door jou gekozen dag of periode. Inhakers hoeven niet ingewikkeld te zijn. Een duidelijke boodschap en een goed design is de perfecte combinatie.

Feestelijke inhakers voor de automotive - PowerKraut

Black Friday & Cyber Monday

Black Friday en Cyber Monday zijn overgewaaid uit de VS en ook in Nederland inmiddels razend populair. Het is dé dag, of eigenlijk hét weekend, waarin bedrijven mooie kortingen of speciale deals bieden aan hun klanten. Dus waarom jij niet? Denk hierbij aan korting op een werkplaatsafspraak of occasiondeals. Dit concept kun je bijvoorbeeld gebruiken om je zichtbaarheid te verhogen onder je doelgroep of als een eDM naar je bestaande klanten. It’s up to you.

Feestelijke inhakers voor de automotive - PowerKraut

Kerstdagen

Een feestdag dient niet alleen als inhaker om een product of dienst te verkopen, het kan ook een boost geven aan je eigen merk. Kom (weer) in contact met je klanten en bedank ze bijvoorbeeld voor hun loyaliteit het afgelopen jaar. Wil je de Kerstdagen gebruiken om een boost te geven aan je sales? Goed idee! Wij hebben alvast met je meegedacht. In dit concept staat de auto van jouw klant bovenaan de verlanglijst van de Kerstman. Inruilen is immers meer dan welkom.

Feestelijke inhakers voor de automotive - PowerKraut

Bandenwissel

De werkplaatsagenda gevuld krijgen met winterbandenwissels is geen grote uitdaging. Zorgen dat deze wissels goed over de week verdeeld worden daarentegen wel. Met deze slimme mail gaan we uit van de luiheid van de mens. De klant krijgt al een persoonlijke suggestie voor een werkplaatsafspraak en hoeft enkel aan te geven of dat uitkomt, waarna deze nog dubbel bevestigt wordt. Een alternatief plannen kan natuurlijk ook. Leuker kunnen we het niet maken….

Are you ready for the holidays?

Onze Kraut staat klaar om met je mee te denken over een smaakmakende inhaker en/of campagne. Direct aan de slag? Neem dan contact met ons op!

Blog Kraut - Dianne

Dianne van der Veen