De croissant opstelling van DS Nederland

Afgelopen week mochten we voor DS Automobiles Nederland mooie sfeerbeelden maken in de luxe DS Store van Wassink Autogroep. De foto’s worden met name gebruikt voor eigen social media van DS Automobiles Nederland. Daarbij heeft Wassink Autogroep nu mooi materiaal voor zijn eigen website, Google My Business en andere kanalen. Het was een enorm leuke klus voor onze designer Estelle, die erg bedreven is in fotografie! Normaal gesproken bezoeken onze designers alleen de online showroom van de klanten, maar nu kon Estelle de fysieke showroom bezoeken. Ze heeft een goede indruk gekregen van de locatie en werkzaamheden en vertelt je graag over haar ervaring.

De croissant opstelling van DS Nederland

DS Automobiles Nederland vertaalt hun identiteit echt in alles

Estelle: “Ik was direct enthousiast toen ik hoorde dat ik aan de slag mocht met deze opdracht. Normaal gesproken ben ik met de online showroom bezig. Dit vind ik natuurlijk ook leuk, maar bij een opdracht als deze krijg je toch meer feeling. Het is altijd waardevol om het totaalplaatje te ondervinden. Als designer presteer ik het beste als ik de nodige prikkels krijg. Uit deze opdracht haal ik veel inspiratie om innovatieve concepten en designs te ontwerpen. Je wil altijd dat beetje extra geven. Geweldig om een keer over de vloer te komen bij een fysieke showroom. Ik kwam binnen bij de DS Store in Velp en dacht direct wat een mooie locatie en mooi merk! Genoeg prikkels en inspiratie om aan slag te gaan.”

“Voordat ik begin met fotograferen maak ik altijd een moodboard. Dit geeft steun bij het schieten van foto’s. Bij het samenstellen van een moodboard kijk altijd naar verschillende perspectieven, kleurstellingen en poses. Dit biedt inspiratie en hiermee heb je direct een aantal ideeën achter de hand. Ter plekke krijg je uiteraard ook verschillende ideeën Je tast af. Waar valt het licht? Wat is een leuke setting? Waar kan ik detailshots van maken? Daarbij wil je in de fotoreeks de alledaagse sfeer van de werknemers kunnen vertalen. Denk hierbij aan details zoals een kopje koffie, (klant)gesprekken, producten etc.”

Van inspiratie naar fotografie

Estelle: “Om een goede indruk te krijgen ben ik altijd nieuwsgierig naar leuke facts over de dealer en het merk. Zo werd mij verteld dat de opstelling van de DS auto’s in een croissant opstelling staan, ze staan namelijk in een boogje! Het was direct zichtbaar dat de identiteit van DS Automobiles werd doorvertaald naar de ultieme showroom(ervaring). Met mijn eerste indruk en informatie maak ik een vertaalslag naar fotografie. Hierbij schrijf ik altijd steekwoorden op voor de beelden. Deze woorden werden mij al snel duidelijk. De beelden moeten elegantie, warmte, kennis en gastvrijheid uitstralen. De foto’s hebben ook een persoonlijke touch. Je voelt direct de warmte van de showroom, de toegankelijkheid en de deskundigheid van de verkoopmedewerkers.”

“Naar mijn mening is goede fotografie een van de belangrijkste aspecten om je merk of bedrijf te onderscheiden van anderen. Je maakt hiermee namelijk je eigen persoonlijke unieke content. En zoals je ziet: beeld zegt zoveel meer dan woorden!”

“Wij vonden het geslaagd in ieder geval en zijn er bijzonder tevreden over. Het zal ons vast en zeker helpen om onze winkel nog meer in de picture te zetten. We hopen hiermee ook de drempel voor de klant te verlagen zodat ze weten altijd welkom te zijn om langs te komen om het merk DS te komen ervaren.” – Wouter Peters, Verkoopleider bij Wassink Autogroep

Hier komt het blogs