Brigata powered by PowerKraut

De mobiliteit van morgen en overmorgen wordt vandaag vormgegeven. Een toekomst die we alleen samen kunnen creëren. PowerKraut hecht dan ook veel waarde aan inspirerende samenwerkingen en duurzaam partnerschap. Mega trots zijn we dan ook op onze dealerteams. Een samenwerkingsvorm waarbij de Kraut écht onderdeel wordt van een dealerorganisatie. Een dedicated team dat dag in dag uit klaarstaat.

Brigata powered by PowerKraut

Onlangs introduceerden we voor de merken Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Fiat Professional en Abarth (onderdeel van de Stellantis groep) de Brigata. Met de keuze voor PowerKraut zeggen zij ‘sì’ tegen ambitie, data, durf en denkkracht. De Brigata staat voor een groep mensen die onafhankelijk van elkaar, maar als onderdeel van een groter geheel, hetzelfde doel nastreven.

Partner in dealercommunicatie

De fusie tussen voormalig PSA en FCA tot de Stellantis groep werd in 2021 definitief. Sindsdien is er de wens om toe te werken naar een zekere mate van uniformiteit, maar met behoud van authenticiteit. De merken zijn door deze fusie niet automatisch gelijk. Sinds de aangekondigde hervorming is het dealernetwerk van Stellantis dan ook flink in beweging. Op het gebied van dealercommunicatie zien wij hierin een belangrijke rol voor PowerKraut weggelegd. Het kunnen zijn van een verbindende factor legt een sterke basis voor de toekomst.

Dianne van der Veen, Marketing & Communicatie Adviseur bij PowerKraut: “We werken aan de hand van onze drie pijlers: strategie & marketing, creatie & activatie en technologie. We zijn op ons best wanneer we een combinatie van deze specialisaties in kunnen zetten. Dan ontstaat er creativiteit, efficiëntie en innovatie met de hoofdletters PK. Maar wij snappen ook dat je niet alle werkprocessen in één dag kunt omgooien. Daarom start de samenwerking met een periode waarin we bestaande processen zo goed mogelijk overnemen en de tijd nemen elkaar beter leren kennen. Wat zijn de uitdagingen? Waar liggen de kansen? En waar willen we samen naar toe groeien?

Maar onze ambities reiken uiteraard veel verder dan het draaiend houden van bestaande processen. Op strategisch niveau een samenwerking vormgeven, vind ik één van de gaafste aspecten van mijn rol binnen de Brigata. Op die manier kunnen we samen met het dealernetwerk invulling geven aan belangrijke thema’s in de automotive: waardecreatie, het creëren van ambassadeurs en de mobiliteit van de toekomst.”

Automotive marketing van vandaag, morgen en overmorgen

Jordi Bultman, Operationeel Directeur bij PowerKraut: “Fiat, Alfa Romeo en Jeep gaan momenteel door een periode van grote veranderingen. Ze zijn aan het innoveren en processen opnieuw aan het inrichten. PowerKraut kan hen daar goed bij helpen.

De automotive marketing van morgen is geen gegeven. Verdere digitalisering is van grote invloed op de branche. En ook de werkwijze binnen de automotive is aan verandering onderhevig. Importeurs krijgen te maken met een kleiner netwerk, in ieder geval qua contractanten, en zullen daarmee veel intensiever gaan samenwerken. Dealers komen voor belangrijke keuzes te staan. Ze worden geconfronteerd met innovaties die van grote invloed zijn op hun bedrijfsvoering. Consumenten rekenen in toenemende mate op gepersonaliseerde content, informatie die precies past bij waar zij op dat moment behoefte aan hebben. Om hierop in te kunnen spelen is het essentieel dat je je (potentiële) klant goed kent en proactief acteert op hun gedrag. Je zult met data en automatisering moeten gaan werken om daar een passend antwoord op te geven.” 

Nieuwe samenwerking in een ruig jasje

Brigata is grensverleggend, stoer en vernieuwend. Samen met het dealernetwerk zetten we de flinke stap richting de mobiliteit van de toekomst. We maken ambities werkelijkheid en verkiezen de ongebaande paden boven de veilige route. Brigata is powered by data, durf en denkkracht. Powered by PowerKraut.

Hier komt het blogs