Merkstrategie

Liefde, aandacht én een slimme strategie

De grote merken van vandaag zijn niet als groot merk begonnen. Sterker nog, ze stelden bij de start nog maar weinig voor. Een merk moet groeien, zijn bestaansrecht verdienen. Daar is liefde, aandacht én een slimme strategie voor nodig. Een langetermijnplan dat resulteert in herkenning, en een voorkeur van de consument (of een potentiële werknemer) voor jouw merk.

De meeste bedrijven weten heel goed wat ze doen, maar niet waarom ze het doen. En juist de ‘why’ vormt de kern van jouw (merk)identiteit. Alle mobiliteitsaanbieders verkopen een vervoersoplossing. Maar wáárom moet de consument juist bij jou komen? Waarom moet die potentiële werknemer bij jou komen werken? Je ‘waarom’, dát is het startpunt van je strategie.

Why, How, What - PowerKraut

Van identiteit naar positionering

Een merkstrategie is niet iets wat uitsluitend bij de start van een merk hoort. Je merkidentiteit maakt je tot wie je bent. Maar je strategie is, net als je bedrijf, doorlopend in ontwikkeling. Ga je van een single- naar een multi-, of een universeel brand? Verandert je organisatie door groei in volume of aanbod? Of wil je wel een merkstrategie voeren, maar heb je de tijd en/of expertise niet in huis? De Kraut helpt je jouw identiteit te vertalen naar een sterke positionering.

Niet zeggen maar doen

Dianne van der Veen, Marketing & Communicatie Adviseur

Een mooi verhaal op papier is slechts het begin. Ik vind kernwaarden te vaak nietszeggend. Niet omdat ze niets waard zijn, maar omdat ze te makkelijk zijn en ondanks dat toch niet worden nageleefd. Hoe vaak ik al heb meegemaakt dat een mobiliteitsaanbieder zegt ‘persoonlijk’ te zijn, om mij vervolgens in de showroom niet eens te begroeten. Je kunt zeggen dat je iets bent. Hard roepen dat je mensen verbindt. Hard roepen dat je transparant bent. Schreeuwen dat je ontzorgt. Maar veel beter is het, om gewoon te doen.

Hier komt het case showcase block